1
głosów
- +

Znajomość własnej oferty w sprzedaży

Autor:

Aktualizacja: 21.11.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1078 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Każdy sprzedawca powinien wiedzieć, że najważniejszym jego narzędziem jest znajomość i rozumienie unikalności własnej oferty. Sprzedając cokolwiek, musimy wiedzieć, czym nasz produkt odróżnia się od konkurencji, jakie są jego słabsze strony, a przede wszystkim, na czym polega jego przewaga nad konkurencją. 


Każdy przedstawiciel handlowy powinien więc zadać sobie na samym początku swojej pracy pytanie: „w czym mój produkt jest lepszy od konkurencji?”. To jest pytanie o to, co w marketingu określa się jako „unique selling preposition”, czyli unikalną propozycję sprzedażową. Można o tym mówić w odniesieniu do perspektywy klienta – jaką potrzebę (być może jeszcze nieuświadomioną) klienta może zaspokoić mój produkt, której nie zaspokaja produkt konkurencji? W którym obszarze ja mogę lepiej ją zaspokoić niż handlowcy z innych firm? Innymi słowy: dlaczego to właśnie mój produkt klient powinien wybrać?

Praca nad określeniem swojego USP, swojej unikalnej propozycji sprzedażowej jest w sprzedaży czymś w rodzaju ‘pracy u podstaw’ w szkoleniach sprzedażowych. Bez tego żadne tricki i techniki nie pomogą nam zamknąć transakcji. Bez tego właściwie nie ma inteligentnej sprzedaży, rozumianej jako sztuka prowadzenia rozmowy. Bez tego może być co najwyżej proste przyjmowanie zamówień, albo próby wciskania towaru opornemu potencjalnemu klientowi.

Warto więc poświęcić nieco czasu na to, by określić obszar swojej przewagi konkurencyjnej, zanim w ogóle zaczniemy dany produkt lub usługę sprzedawać. Jeśli masz z tym trudności, świetnym sposobem na to jest zapytanie swoich dotychczasowych klientów. Proste pytanie „dlaczego zdecydowałeś się wybrać moją ofertę” może ci pomóc bardziej niż kilka godzin myślenia. Perspektywa klienta może być zaskakująca, bo widzi o rzeczy, których ty nie dostrzegasz, pracując z danym produktem na co dzień.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij