0
głosów
- +

Najważniejsze zasady w cukrzycy typu 1

Autor:

Aktualizacja: 25.10.2011


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 872 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

   Osoby chore na cukrzycę powinny opamiętać o przestrzeganiu pewnych zasad, które pozwolą im na unormowanie poziomów cukru i spokojne i bezpieczne życie bez ciągłego strachu o swoje zdrowie. Osoby zdrowe korzystając z tych porad mogą zachować smukłą sylwetkę i zdrowie.


   Regularne spożywanie posiłków i urozmaicanie jadłospisu pomaga utrzymać poziom cukru w normie jak i zachować smukłą sylwetkę.

   Nie zapominajmy o węglowodanach złożonych, które mają dostarczać 30-40% całodziennego spożycia energetycznego.

   W prawidłowym odżywianiu nie może zabraknąć surowych owoców i warzyw- źródła błonnika pokarmowego, który reguluje przemianę materii i zapobiega zaleganiu toksyn i składników pokarmowych pozostałych po strawieniu.

   Mięsa i wędliny starajmy się wybierać o niskiej zawartości tłuszczu i cholesterolu, aby uchronić się przed miażdżycą, a co za tym idzie niewydolnością serca. Dobrym źródłem białka są również ryby i rośliny strączkowe.

   Ograniczmy słodycze, słodkie napoje, ciasta i ciasteczka . Jest to zwłaszcza ważne w cukrzycy typu 2-go. Przy cukrzycy typu 1-go można jeść wszystko tak jak zdrowe osoby po podaniu odpowiedniej dawki insuliny.

   Unikanie alkoholu zaoszczędzi osobie chorej gwałtownych spadków cukru, a co za tym idzie powikłań hipoglikemicznych.

   Ograniczajmy spożycie soli i produktów z jej dużą zawartością, m.in. dań typu fast food, konserw i przetworów wędzonych. Powodują one zbędny przyrost masy ciała i wzrost ciśnienia tętniczego krwi.

   Regularny wysiłek fizyczny pomaga uchronić przed insulinoodpornością, spala również cukier z organizmu przez co nie potrzeba takich dużych dawek insuliny przyjmowanej z zewnątrz.

   PAMIĘTAJMY: OSOBA CHORA NA CUKRZYCĘ MOŻE ŻYĆ TAK JAK KAŻDA INNA OSOBA, JEŚLI ZADBA O SWOJE POTRZEBY I BEZPIECZEŃSTWO ZWIĄZANE Z CUKRZYCĄ.

Dagmara Spociński dietetykalaika.blogspot.com


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij