Nowe technologie, a co za tym idzie nowe narzędzia reklamowe, wydają się być stworzone dla grupy docelowej w młodym wieku. To przecież osoby młode korzystają z internetu i komórek. Wnikliwi obserwatorzy rynku dostrzegą jednak budzącą się przemianę oraz szanse biznesowe w segmencie 50+

Data dodania: 2011-10-19

Wyświetleń: 1202

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Grupa z potencjałem


Dziesięć, dwadzieścia lat temu, niemal każdy projekt biznesowy zakładał działania marketingowe skierowane do grupy młodych lub dorosłych konsumentów. Osoby starsze były znacznie mniej aktywne konsumencko niż dziś. Wzrost gospodarczy i sukcesywne bogacenie się społeczeństwa sprawia jednak, iż także seniorzy coraz częściej chcą cieszyć się życiem i korzystać z jego dobrodziejstw, nawet tych najbardziej nowoczesnych.


Dorota, księgowa z Rzeszowa: „Moja mama, która ma 67 lat,  zakochała się w komputerze z internetem! Po prostu popłakała się, gdy pierwszy raz w okienku Skypa zobaczyła swojego brata, mieszkającego od nas kilkaset kilometrów. Teraz na internetowe pogawędki umawiają się praktycznie kilka razy w tygodniu. Mama lubi także w internecie serwisy kulinarne i medyczne. Troszkę trudniej było z komórką, ale znalazłam w końcu model bardzo prosty w obsłudze i teraz mama może do mnie zadzwonić z przychodni, że jest już po zabiegach i że mogę po nią przyjechać”.

Faktycznie, ograniczenia wynikające z wieku, jak trudności z aparatem ruchu, pogorszenie słuchu czy pamięci, niekorzystnie wpływają na komfort życia osób starszych. Telefon komórkowy i internet skutecznie niwelują te niekorzystne zmiany. Nowe technologie mogą pomóc starszym osobom nadal aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i konsumenckim.

SMS-owe perspektywy

Jeżeli seniorzy coraz częściej i chętniej kontaktują się ze światem za pomocą komórki i internetu, fakt ten będą prawdopodobnie coraz częściej wykorzystywać marketerzy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena