Ulotki reklamowe jako jedna z form promocji ciągle nie tracą na popularności. Jak powinny wyglądać i co zrobić, aby przykuły uwagę odbiorcy? Po pierwsze – ulotki reklamowe jako materiał marketingowy - powinny wzbudzać ciekawość przede wszystkim swoją formą graficzną.

Data dodania: 2011-09-28

Wyświetleń: 743

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wiadomo jest, że zawsze najważniejszy jest tekst, jednak to nie on jako pierwszy wzbudza ciekawość. Liczy się przede wszystkim kreatywna reklama, więc takie właśnie powinny być nasze materiały promocyjne. Co do samego tekstu – ulotka powinna „krzyczeć” do naszego potencjalnego klienta chwytliwym tekstem. Oczywiście nie można przesadzać, jednak utarte slogany typu „Dobra jakość, niska cena!” czy „Najlepsza restauracja w mieście!” nie przemawiają już do odbiorcy. Zatłoczone ulice miast są wprost zasypywane takimi ulotkami, co powoduje, że bardzo szybko lądują w koszu.

W tym miejscu pojawia się kolejny trudny problem. Firmy inwestują duże pieniądze w projekt i druk ulotek, a potem zatrudniają osoby, które rozdają je na zatłoczonych ulicach. Niestety – panuje mylne przekonanie, że materiały reklamowe należy rozdawać tam, gdzie „przewija się” najwięcej ludzi. Warto jednak większą uwagę poświęcić jakości, a nie ilości. W zależności od tego, jaką branżę reprezentuje nasza firma, powinniśmy przemyśleć grupę docelową naszych klientów oraz to, gdzie możemy ją spotkać. Dlatego np. ulotki reklamujące  usługi kosmetyczne czy fryzjerskie powinniśmy rozdawać w miejscach, gdzie przebywa wiele kobiet, choćby w okolicach siłowni prowadzących zajęcia fitness.

Ostatnia uwaga, która na pozór może wydawać się mało istotna – jeśli chcemy, aby osoby, które otrzymają naszą ulotkę chociaż na nią zerknęły czy schowały do kieszeni, powinniśmy rozdawać je z dala od koszy na śmieci. To znacznie zwiększa szansę na to, że nasz potencjalny klient nie pozbędzie się jej przy pierwszej lepszej okazji.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena