Od dłuższego czasu posiadacze kart debetowych stykają się z pojęciem cash back. Na czym polega owa usługa dołączana coraz częściej do kart przez banki? To nic innego jak możliwość wypłaty gotówki w sklepie.

Data dodania: 2011-09-15

Wyświetleń: 1634

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W funkcję cash back jest wyposażonych przytłaczająca większość kart debetowych Visa i MasterCard. Usługa ta jest nieskomplikowana, tania i szybka. Jeżeli nie masz akurat pod ręką bankomatu, to bez problemu wypłacisz gotówkę w kasie sklepowej. Wystarczy, że posiadasz kartę debetową, do której bank dołączył funkcję cash back. Jest to o tyle wygodne rozwiązanie, że pieniądze ze swojego konta osobistego możesz pobrać w sklepie, w którym akurat robisz zakupy.

Banki w Polsce, z kilkoma wyjątkami, nie pobierają zazwyczaj opłat za tego typu transakcję. Jeżeli w twoim banku wypłata z bankomatu jest obciążona prowizją, to może więc okazać się, że cash back jest dla ciebie najtańszym sposobem dostępu do gotówki.

Oczywiście cash back ma też swoje ograniczenia. Po pierwsze jest to limit kwoty, która można wypłacić z kasy sklepowej. Jeśli potrzebujesz większej sumy, to odejdziesz z kwitkiem, ponieważ sprzedawca wypłaci tylko do 200 zł.

Po drugie usługa cash back, mimo tego, że funkcjonuje na naszym rynku już od kilku lat, nie jest masowo rozpowszechniona. Mało osób korzysta z takiej formy pobierania pieniędzy i jest stosunkowo mało sklepów i punktów usługowych, gdzie można dokonać takiej transakcji. Podobnie jest z płatnościami zbliżeniowymi. Nie wszystkie placówki handlowe posiadają czytnik płatności zbliżeniowych. Usługa rozpowszechnia się jednak błyskawicznie, stare karty płatnicze są wymieniane na nowe karty zbliżeniowe i wciąż rośnie liczba sklepów, gdzie można zrobić zakupy kartą bez wpisywania kodu PIN.

Tak jak w przypadku płatności zbliżeniowych, tak samo w przypadku cash back właściciele sklepów nie zarabiają żadnych prowizji z tytułu wypłaty klientowi gotówki i nie są zainteresowani dystrybucją takiej usługi. Z drugiej strony posiadanie dodatkowej usługi dla klientów, podnosi w ich oczach atrakcyjność danego sklepu, co z kolei owocuje robieniem zakupów właśnie w tym, a nie innym miejscu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena