0
głosów
- +

Dostepność towaru w magazynie.

Autor:

Aktualizacja: 07.09.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1106 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Z punktu widzenie sprzedawcy dobrze jest mieć towar w magazynie, bo w przypadku złożenia zamówienia można od razu przygotować przesyłkę. Z punktu widzenia klienta ważne jest nie tylko to, czy towar jest dostępny ale także ile go jest.


Coraz więcej sklepów informuje klienta nie tylko o tym, że towar jest dostępny co zwykle oznacza wysyłkę w ciągu 24 h, ale także o tym ile tego towaru jest. Wiedza o ilości jest dla klienta bardzo ważna, głównie dlatego, że niektóre artykuły kupujemy w większych ilościach niż pojedyncze sztuki.

Z kolei informacja o małej dostępności towaru w magazynie może być bodźcem, który skłoni klienta do zakupu. Załóżmy, że klient znalazł interesujący go towar, którego dostępność jest duża. Jest duże prawdopodobieństwo, że odłoży zamówienie na później, może jeszcze przemyśli zakup itp.

Jeśli natomiast zobaczy, że towar, który chce kupić jest dostępny w dwóch sztukach, z czego np. Jedna jest już zarezerwowana to klient będzie chciał kupić produkt, bo będzie się obawiał, że ktoś go ubiegnie.

Niewielka dostępność być może wpłynie na przyspieszenie decyzji o zakupie ale z pewnością nie jest to wystarczający powód do utrzymywania niskich stanów magazynowych.

Informacja o dostępności towaru powinna być prosta i dokładna tak by klient nie miał problemu z podjęciem decyzji o zakupie. Sugeruję by unikać przedstawiania dostępności za pomocą podziałek, procentów itp. Bo cóż oznacza, że dostępność towarów wynosi 50%. Równie dobrze może to być 5% z 1000 lub z 10 sztuk. A to już jest różnica.

Należy unikać ogólników typu: dostępność wysoka  lub na wyczerpaniu – bo co właściwie oznacza? Najlepiej podać konkretne dane liczbowe: np. Dostępność: duża 50 sztuk, w tym 5 rezerwacji. Jest to jasny, konkretny komunikat, który jest niezwykle ważny dla klienta.

agata b.

Agencja Interaktywna PR KREATOR

- pozycjonowanie

-copywriting

-e-marketing

-oprogramowanie dla sklepów internetowych epoksystem.pl


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij