Jasno określona umowa o świadczenie usług sprzątania jest kluczowym elementem w późniejszych relacjach usługodawca - usługobiorca. Niedopatrzenie kilku kwestii może skutkować tym, że usługodawca  zostanie „uwiązany” z firmą sprzątająca na dłuższy okres i nie będzie mógł nic z tym zrobić.

Data dodania: 2011-08-17

Wyświetleń: 1514

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Umowa z firmą sprzątającą powinna posiadać oprócz podstawowych danych firm kilka zabezpieczeń chroniących zarówno klienta jak i serwis sprzątający.

Przede wszystkim harmonogram prac!

Harmonogram prac serwisu sprzątającego zwany także planem utrzymania czystości (higieny) to nic innego jak rozpisanie poszczególnych obowiązków na każdy dzień pracy. Plan utrzymania czystości powinien być dopasowany indywidualnie do biura lub innego obiektu. Typowy plan posiada podział na poszczególne strefy. Jeśli chodzi o sprzątanie biur to można wyróżnić następujące strefy sprzątania: powierzchnia biurowa, kuchnia, sanitariaty i ciągi komunikacyjne. Zwykle harmonogram prac stanowi załącznik do umowy.

A jak rozwiązywać reklamacje?

Umowa między serwisem sprzątającym a firmą zlecającą powinna posiadać kary umowne. Zwykle dotyczą one reklamacji. W umowie powinien znaleźć się paragraf dotyczący sposobu rozwiązywania reklamacji oraz czasu przewidzianego dla serwisu sprzątającego na udzielenie informacji o sposobie rozwiązania reklamacji. Nierozwiązanie reklamacji powinno skutkować karami umownymi. Kary umowne powinny również dotyczyć nieprzystąpienia do pracy firmy sprzątającej lub zniszczenia dóbr przez firmę sprzątającą.

A co jeśli są problemy z płatnościami?

Istotną sprawą może być zamieszczenie punktu o możliwości zerwania umowy przez serwis sprzątający bez okresu wypowiedzenia umowy. Może nastąpić to w przypadku przekroczenia terminu płatności, np. o 1-3 tygodnie. Paragraf jest przydatny do ochrony przed nieuczciwymi firmami, które raczej nie zamierzają zapłacić za sprzątanie obiektu. Brak takiego paragrafu powoduje kontunuowanie sprzątania i dalsze pogłębianie wierzytelności, aż do czasu zakończenia okresu wypowiedzenia (nawet 3 miesiące, w zależności od okresu wypowiedzenia).

Dopisanie tych kilku punków do umowy może ochronić przed nieuczciwymi zamiarami zarówno firmę sprzątającą jak i usługodawcę.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena