Czym się powinien kierować człowiek, dążąc do sprzedania konkretnego produktu klientowi? Co trzeba zrobić, żeby skutecznie sprzedawać? Jak prezentować oferowany produkt? W ogóle jak powinno wyglądać spotkanie, którego celem jest sprzedaż?

Data dodania: 2011-08-12

Wyświetleń: 1353

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na wiele takich pytań odpowiedzi są bardzo proste i w zasięgu ręki. Ja mogę na nie odpowiedzieć bazując na swoim doświadczeniu, zdobytym podczas spotkań biznesowych. Można zacząć od celu "właściwego" każdego z takich spotkań. Patrząc na to od strony stereotypu – wydawać się może, że jedynym celem jest sprzedaż. Faktycznie jesteśmy po to, aby sprzedać, jednakże trzeba uzupełnić trochę ten cel – zmieni to Twoje podejście do klienta, a wzrost zysków pojawi się zaraz potem.

Czyli jaki jest ten "rozbudowany" cel spotkania? Ja patrzyłem na to z innej perspektywy; czy produkt, który oferuję, faktycznie spełni potrzeby ("przyda się") danemu klientowi? Czyli, czy właściwie tego potrzebuje? Musimy sprawdzić sami -zadając proste pytania. Cała sztuka w tym, aby podczas spotkania dynamicznie dostosować korzyści wynikające z produktu do odpowiedzi danych przez naszego potencjalnego partnera; bardzo łatwo jest wtedy pokazać jakie konkretne potrzeby potrafi spełnić nasz produkt.

Teraz może się pojawić pytanie – w jaki sposób się zachowywać, jak mówić o produkcie? Ja mam na te pytania proste rozwiązanie. Każdy sprzedawca powinien swój produkt znać – jest to jak najbardziej naturalne, bez tego nie będzie profesjonalizmu w procesie sprzedażowym. Ale spójrzmy na to dokładniej: miej pewność swojego produktu, przecież znasz go najlepiej. Mówiąc kolokwialnie "przekop się" przez niego, na swój własny sposób. Stań się profesjonalistą tego produktu, a co za tym idzie -znaj go najlepiej. Polecam kartkę, długopis i trochę wolnego czasu. To najprostszy i najlepszy sposób na to, aby myśli na temat produktu sobie poukładać. Dzięki temu podczas spotkania biznesowego o wiele łatwiej i płynniej będziesz w stanie dopasowywać konkretne korzyści wynikające z Twojego produktu do potrzeb klienta. Tutaj również pojawi się pewność siebie -istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że Twój potencjalny partner to zauważy i będzie wiedział, że ma możliwość pracy z kimś, kto wie o czym mówi -czyli zaufa Tobie i Twojemu produktowi.

Dzięki temu osiągnąłem wielki sukces -na spotkaniu biznesowym sprzedałem strategiczne partnerstwo jednego z projektów. Byłem pewien siebie, gdyż znałem swój produkt i jego wartość. Byłem w stanie udzielić odpowiedzi na wszelkie pytania klienta. Dynamicznie dopasowałem korzyści z potrzebami i dałem gotowe rozwiązanie mojemu partnerowi.

To jest możliwe i osiągalne dla każdego z Was.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena