Księga znaku (logo book) to zestawienie w jednym dokumencie wszelkich informacji i wzorców niezbędnych do poprawnego i skutecznego stosowania symboliki firmowej, systemu identyfikacji wizualnej i zarządzania wizerunkiem firmy.

Data dodania: 2011-07-21

Wyświetleń: 1471

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Logo firm, symbole i znaki towarowe to podstawowe narzędzia marketingowe jakimi posługuje się każda firma. Aby spełniały powierzone im funkcje muszą posiadać instrukcję ich stosowania.

Księga znaku (logo book) to zestawienie w jednym dokumencie wszelkich informacji i wzorców niezbędnych do poprawnego i skutecznego stosowania symboliki firmowej, systemu identyfikacji wizualnej i zarządzania wizerunkiem firmy. Księga znaku (inne nazwy: logobook, folder symbolu) opisuje zasady stosowania symboliki werbalnej (nazwa firmowa, slogan firmowy, hasło reklamowe) i symboliki wizualnej (logo firmy, znak firmowy, logotyp lub logoznak). W części dotyczącej symboliki werbalnej znajdują się zasady pisowni i odmiany. W części dotyczącej symboliki wizualnej opisana jest budowa logo i wszelkich jego odmian oraz zasady umieszczania na płaszczyźnie oraz w pobliżu innych form graficznych, opis czcionek firmowych, kolorów firmowych i przykłady niedozwolonego stosowania.

Księga znaku może być integralną częścią księgi identyfikacji wizualnej lub osobnym podręcznikiem, przeznaczonym dla pracowników firmy, wykonawców nośników identyfikacji wizualnej, agencji reklamowych, firm PR, dziennikarzy itp. Spełnia bardzo ważną rolę w przypadku firm o rozbudowanej strukturze organizacyjnej i w grupach kapitałowych, ułatwiając zarządzanie symboliką grupy. Specjalną rolę spełnia w przypadku licencjonowania marki, ułatwiając definiowanie zakresu i zasad udzielenia licencji.

Dokumentacja może występować w formie elektronicznej lub tradycyjnej drukowanej. Najwygodniejszą formuła jest elektroniczny podręcznik dostępny za pośrednictwem strony internetowej. Taka forma dokumentacji jest na bieżąco aktualizowana. Możliwe jest budowanie uprawnień zarówno obejmujących dostęp do materiałów i wiedzy jak i możliwości ingerowania w treść. Dobrze zaprojektowana dokumentacja jest silnym narzędziem marketingu wewnętrznego, podnosi jakość reprodukowania symboliki firmowej a przez to wpływa na budowanie świadomości marki. Dodatkowym argumentem za opracowaniem księgi identyfikacji i księgi logo jest obniżenie kosztów produkcji elementów identyfikacji i zdecydowane poprawienie jakości prezentacji logo firmowego.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena