0
głosów
- +

Pożegnanie klienta, a numer telefonu.

Autor:

Aktualizacja: 30.06.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Sprzedaż


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1614 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Sprzedawca chce sprzedać produkt, a klient wciąż nie jest pewny czy kupić. Rozpoznanie potrzeb było, prezentacja była, obiekcje pokonane, finalizacja zaproponowana, a klient wciąż się waha i powoli kieruje się do wyjścia.


Sprzedawca chce sprzedać produkt, a klient wciąż nie jest pewny czy kupić. Rozpoznanie potrzeb było, prezentacja była, obiekcje pokonane, finalizacja zaproponowana, a klient wciąż się waha i powoli kieruje się do wyjścia.

Co ma  w takiej sytuacji zrobić sprzedawca? Jeszcze próbować nakłaniać? Bardzo dobre pytanie. Wielu sprzedawców w tym momencie uważa, że zrobiło juz wszystko a jeśli klient nie chce kupić tzn.że  tak naprawdę nie jest zainteresowany, a przyszedł tylko żeby zdobyć wiedzę, porozmawiać, zorientować się. I pozwala klientowi wyjść mówiąc serdecznie do widzenia i zapraszamy ponownie.

Klient często przychodzi do sklepu, żeby kupić towar, ale w zależności od towaru czasem podczas pierwszej wizyty do zakupu nie dochodzi z różnych przyczyn. Sprzedawca przed wyjściem klienta MUSI ZAWSZE poprosić o kontakt, nr telefonu, mail oraz przekazać swoją wizytówkę. Może danych do kontaktu nie otrzymać, ale poprosić musi.

Często zdarza się, że klient nie jest zdecydowany w trakcie rozmowy sprzedażowej, ale w ciągu 3 dni może nabrać pewności do zakupu. I jeśli sprzedawca w ciągu 3 dni zadzwoni i zapyta o decyzje, przemyślenie, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że do zakupu dojdzie. Klient będzie miał czas, żeby przemyśleć sam, pogadać z rodziną znajomymi i podjąć decyzję.

Często jednak sprzedawcy nie biorą numerów telefonów, a co gorsza nawet jak wzięli to nie dzwonią, bo  z  góry zaszufladkowali klienta jako NIE KUPI. Jest to duży błąd, postępując w taki sposób straciliśmy swój czas, czas klienta i w konsekwencji klienta. Prawdopodobieństwo, że klient wróci SAM do tego samego sklepu jest bardzo małe.

Dlatego też POPROŚ O NR TELEFONU I DZWOŃ W CIĄGU 3 DNI,  a dzięki temu zwiększysz prawdopodobieństwo sprzedaży wśród klientów wychodzących ze sklepu  kilkukrotnie.

Mariusz Pyc www.szkoleniazplusem.pl

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij