Budujesz coraz większą listę. Dodajesz coraz więcej wiadomości. Śledzisz klikanie w linki i widzisz, że coraz mniej osób jest aktywnych! Coraz słabiej ludzie reagują na to, co im wysyłasz. Prawdopodobnie zapomniałeś o jednej rzeczy.

Data dodania: 2011-05-21

Wyświetleń: 1339

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Treść wiadomości powinna być dostosowana do tego czego oczekuje odbiorca.

Na początku musisz działać na wyczucie. Później coraz bardziej kieruj się tym co powiedzą ci subskrybenci. Musisz więc w jakiś sposób dowiadywać się czego oni potrzebują. Najprostsza metoda: zapytaj!

Najlepiej w niedługim czasie po zapisaniu się osoby na listę. Póki jeszcze śledzi na bieżąco wiadomości oraz już po pierwszych praktycznych wiadomościach z twojej strony.  Może to być choćby email z tytułem „Prośba”. Polecam zrobić jako trzecią wiadomość w kolejce.

Odpowiedź może być na email lub przez stronę Zapytaj. W tym drugim przypadku możesz zautomatyzować dalszą obsługę takiej odpowiedzi. Możesz na przykład zaproponować coś dodatkowego,więcej informacji na jakiś wybrany temat. Pamiętaj, ktoś kto reaguje na twoje emaile jest osobą aktywnie zainteresowaną znalezieniem rozwiązań na swoje problemy. To jest najbardziej potencjalny klient. Na nim przede wszystkim musisz się skupić.

Możesz też odpowiedzi od swoich subskrybentów wpisywać do oddzielnej listy. Ja na przykład mam do tego celu nawet specjalna domenę ZapytajMirka.pl. Wpisywane tam pytania zapisywane są na listę na autoresponderze. Co jakiś czas tam zaglądam i odpowiadam na te pytania w programach Telewizji Internetowych Sprzedawców.

Takie odpowiedzi są świetnym źródłem pomysłów do następnych produktów, do treści ofert, kolejnych mailingów itp.

Pamiętaj, że jeżeli zbierasz pytania bezpośrednio na autoresponderze, jedna osoba może wpisać tylko jedno pytanie. Po prostu autoresponder każdy adres email zapisuje na listę tylko raz. A nie możesz zapisywać na listę bez adresu email.

Dlatego czasami warto prowadzić listy z pytaniami na osobne tematy. A w przypadku uniwersalnej strony Zapytaj warto co jakiś czas czyścić lub przenosić rekordy do innej listy.

Oczywiście możesz też swoje prośby o pytanie stawiać tak, aby subskrybenci odpowiadali bezpośrednio na twój email. To jest bardzo dobra metoda, jeśli chcesz być na bieżąco z pytaniami. Musisz co prawda samodzielnie to porządkować. Ale jeśli odpowiedzi są wysyłane na konkretny adres email, to możesz założyć filtr w swoim programie pocztowym i takie wiadomości z pytaniami mogą trafiać od razu do oddzielnej etykiety (folderu).

W sumie nie jest tak ważne jak będziesz zbierać pytania od subskrybentów swojej listy. Ważne abyś to robił.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena