0
głosów
- +

ISO 9001

Autor:

Aktualizacja: 29.04.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Systemy do zarządzania


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1159 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

System Zarządzania Jakością – ISO 9001 jest normą, która ma na celu zapewnienie spełnienia wymagań klientów, jednocześnie przynosząc korzyści dla danego przedsiębiorstwa. Norma ta umożliwia prowadzenie skutecznej działalności w oparciu o wysoką pozycję rynkową.


Wymagania ISO 9001 opracowywane i dostosowywane są do wciąż zmieniających się warunków na rynku. System jest podstawą do wdrażania kolejnych systemów zarządzania, ulepszających i usprawniających działania firmy (np. zarządzanie środowiskowe, zarządzanie BHP). Wspólnie z kolejnym wdrażanymi systemami, system ISO 9001 staje się zintegrowanym systemem zarządzania. Można go wdrożyć w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego profilu czy rodzaju usług jakie świadczy dana firma.

Obecnie właściciele wielu przedsiębiorstw sięgają po co raz to efektywniejsze narzędzia pozwalające wdrożyć system zarządzania, dzięki któremu firma ich będzie w stanie dorównać światowym przedsiębiorstwom. Takim narzędziem jest system ISO 9001 zgodny z międzynarodowymi standardami.

Cechy systemu ISO 9001

System ten charakteryzuje się:

Wprowadzeniem procesu - zorientowania systemu na daną sytuację przedsiębiorstwa , Dążeniem do zapewnienia zgodności wyrobów lub usług z wymaganiami stawianymi przez klientów Zastosowaniem narzędzi, dzięki którym będą pozyskiwane informacje Doskonaleniem przedsiębiorstwa Zminimalizowaniem biurokracji (minimum potrzebnej dokumentacji)

Korzyści płynące z zastosowania systemu ISO 9001

Wprowadzenie Systemu Zarządzania Jakością przede wszystkim wiążę się z:

Udoskonaleniem działań przedsiębiorstwaWzrostem wiarygodności i prestiżu Poprawą jakości wyrobów, usług Ulepszeniem obiegu informacji Zwiększeniem zaufania klientów stałych jak i tych potencjalnych Określeniem celów, zadań firmy Wzrostem konkurencyjności Możliwością uzyskania środków z funduszy UE Znaczne zmniejszenie kosztów (zwykle ponoszonych w trakcie usprawniania i wdrażania systemu)


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij