W obecnych czasach coraz to większą popularnością cieszą się usługi kurierskie. Jednym z powodów tego stanu rzeczy jest wzrost popularności  punktów sprzedaży online czyli wszelkiego rodzaju mniejszych i większych sklepów internetowych, a także aukcji internetowych typu Allegro i  E-bay.

Data dodania: 2011-03-24

Wyświetleń: 3028

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszym mocno zindywidualizowanym świecie każdy może założyć swój sklep i wystawić na sprzedaż chociażby część swojej garderoby czy też przykładowo kolekcję kapsli z ulubionego napoju. Lub odwrotnie, może być klientem i znaleźć takie rzeczy jakich próżno szukać w standardowym sklepie.  Poza tym, że wybór jest urozmaicony dochodzi często korzystniejsza niż w sklepach stacjonarnych cena.

Zasiadamy więc przed komputerem, po utworzeniu własnego konta w tego typu sklepie/serwisie klient dokonuje wyboru towaru, który umieszcza w wirtualnym koszyku. Następnie wybiera opcję zapłaty  oraz sposób dostarczenia przesyłki. Do wyboru mamy najczęściej usługi Poczty Polskiej lub usługi kurierskie.

Klienci, nie bez powodu,  coraz częściej wybierają to drugie rozwiązanie. To młodzi ludzie najczęściej dokonują zakupów za pośrednictwem Internetu, często mają złe zdanie o krajowej poczcie, kojarzy im się z komuną, brakiem profesjonalizmu i wolną dostawą. Wybierają zatem usługi kurierskie, gdzie za niewiele większą cenę przesyłka zostaje im dostarczona szybciej, bezpieczniej i przy dużo niższej cenie.

Na rynku usług kurierskich wciąż pojawiają się nowi gracze. Do wyboru mamy firmy międzynarodowe, które oferują przesyłki kurierskie w krajach całego kontynentu, (a nawet multi-kontynentalne) , poprzez firmy krajowe, które usługi kurierskie świadczą na terenie całego kraju, po małe firmy, które zajmują się dystrybucją na terenie danego województwa.

Z usług kurierskich korzystają nie tylko klienci indywidualni, ale także firmy, a nawet duże korporacje. Zawiązują się obopólne relacje na których zyskuje i firma kurierska – zyskując stały napływ zleceń, ale też dana firma korzystając ze sprawdzonej marki i zniżek dla stałego klienta.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena