Jeżeli chcesz przeprowadzić badanie wśród Twoich klientów lub potencjalnych klientów to najlepiej jeśli stworzysz do tego celu ankietę. Moim zdaniem, najlepszym darmowym narzędziem, gdzie taką ankietę możesz utworzyć jest Google Documents dostępne pod adresem http://docs.google.com

Data dodania: 2011-03-08

Wyświetleń: 2320

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co możesz zbadać przy pomocy ankiety ?

 -      zainteresowanie produktem przed wypuszczeniem go na rynek

 -      poziom zadowolenia Twoich klientów

Jeśli posiadasz już konto w Google, to przy logowaniu podaj po prostu swój e-mail i hasło. Może to być dowolne konto Google np. Gmail, AdSense itp. Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta to musisz je utworzyć klikając na ‘Stwórz teraz konto’.

Po zalogowaniu, aby utworzyć ankietę, powinieneś kliknąć na ‘Utwórz nowy’ a następnie z rozwijanej listy wybrać ‘Formularz’. W kolejnym etapie podajesz nazwę oraz opis ankiety.

Teraz pozostało Ci już tylko wpisać treść pytań, które chcesz zadać swoim klientom oraz wybrać typy pytań.

Co to są typy pytań ? Od wybranego przez Ciebie typu pytania będzie zależało w jaki sposób Twój klient będzie mógł udzielić odpowiedzi na zadane pytanie.

Możliwości są następujące:

 -     Tekst – Twój klient samodzielnie wpisuje odpowiedź, jednak nie ma na nią wiele miejsca

 -     Tekst akapitu – to bardziej rozbudowana poprzednia opcja, Twój klient ma więcej miejsca na odpowiedź

 -     Wielokrotny wybór – Twój klient ma kilka opcji do wyboru i może wybrać tylko jedną z nich

 -     Pola wyboru – Twój klient ma kilka opcji do wyboru i może wybrać kilka z nich

 -     Wybierz z listy – Twój klient wybiera jedną z opcji z rozwijanej listy

 -     Skala – Twój klient może ocenić Twój produkt w skali np. od 1 do 5

 -     Siatka – to bardziej rozbudowana wersja skali

Jeśli chcesz dodać kolejne pytanie to klikasz na ‘Dodaj element’ i wybierasz typ pytania.

Jeżeli dodałeś już wszystkie pytania i chcesz zamieścić swoją ankietę pozostają Ci dwie możliwości. Możesz zamieścić ankietę na swojej stronie, w tym celu przejdź do zakładki ‘Więcej czynności’ a następnie ‘Umieść’. Otrzymasz kod, który należy umieścić na swojej stronie internetowej.

Innym, moim zdaniem lepszym sposobem jest skopiowanie linka do ankiety (dostępny w dolnym pasku strony) i wysłanie go np. do naszej listy adresowej.

Po tym jak Twoi klienci wypełnią już ankietę, Ty logujesz się do dokumentów Google, klikasz na nazwę ankiety i otwiera Ci się arkusz z odpowiedziami. Dalej klikasz na ‘Formularz’ następnie wybierasz z listy ‘Pokaż podsumowanie odpowiedzi’ i otwiera Ci się okno z wykresami (sprawdzasz w ten sposób wyniki ankiety).

Licencja: Creative Commons
2 Ocena