Sposób, w jaki kobieta ma się ubrać do pracy od lat był gorącym tematem. Kiedyś panowały sztywne reguły i strój był kształtowany przez normy obyczajowe. Dzisiaj, gdy obyczaje są bardziej luźne, trzeba zmienić trochę te reguły.

Data dodania: 2011-02-28

Wyświetleń: 2010

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kobiety od wieków walczyły o to, żeby mieć takie prawa jak mężczyźni. By móc manifestować swoją osobowość i podkreślać indywidualność. Zawsze chciałyśmy, żeby nas oceniano po pracy i osiągnięciach, a nie po wyglądzie. Wiele kobiet jednak czasami przesadza, bulwersując współpracowników niezbyt poważnym podejściem do stroju służbowego. Zakładają dekolty, z których wylewają się biusty, spódniczki, które odsłaniają majtki lub zbyt obcisłe spodnie, przez które prześwitują stringi.

Wiele kobiet tłumaczy często swój skąpy stój gorącym latem lub tym, że dostosowują swój strój do swojej osobowości zamiast miejsca pracy. Przed doborem stroju do pracy warto przeanalizować jaki strój będzie odpowiedni. Dla eleganckiej Pani biznesmen będzie pasować inna garderoba niż dla kobiety pracującej w galerii handlowej. Kobiety pracujące w biurach i wykonujące typowo biznesowe zawody powinny sztywno trzymać się dress code. Ubierać klasyczne sukienki zasłaniające dekolt i długości do kolan lub dłuższych. Kobiety pracujące w galeriach handlowych mogą pozwolić sobie na nieco bardziej wyzywający strój. Szczególnie, gdy pracują w sklepach obsługujących głównie mężczyzn, tam dobrze wyglądająca atrakcyjna kobieta może znacząco wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. 

Lois P. Frankel w książce  „Grzeczne dziewczynki nie awansują” (Helion, Gliwice 2005) radzi, żeby ubierać się stosownie do stanowiska, które chcesz zajmować, a nie do tego, które zajmujesz.  Warto wziąć sobie tę rade do serca i podpatrywać w jaki sposób ubiera się szefowa. Ubierając się podobnie do niej można zyskać dodatkowe punkty. Jeśli nawet w normalne dni w Twojej firmie można ubierać się bardziej swobodnie, to pamiętaj, żeby na spotkania z bardziej konserwatywnymi klientami wybrać coś bardziej „bezpiecznego”.

Większość stylistów za najbardziej konserwatywny i zachowawczy strój uważa spódnice za kolano, elegancką damską koszulę, rajstopy w kolorze ciała i zakryte pantofle na góra pięciocentymetrowym obcasie. Ważne, żeby unikając wyzywających strojów nie przegiąć w drugą stronę. Jeśli zaczniesz wyglądać jak facet lub staniesz się niezauważalną szarą myszką nie poprawisz na pewno swojej pozycji w firmie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena