Jak wynika z najnowszego badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 56% pracodawców nie podnosi kwalifikacji swoich pracowników. Pracodawcy nie dostrzegają faktu, że podnoszenie kwalifikacji pracowników zwiększa poziom innowacyjności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw.

Data dodania: 2011-02-22

Wyświetleń: 1867

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Okazuje się, że każda zainwestowana w pracownika złotówka przynosi 1,56 zł zysku. Tym samym Polska znalazła się w czołówce krajów europejskich w których przychody firm generowane przez pracowników przewyższają koszty pracownicze ponoszone przez pracodawców np. w postaci wynagrodzeń czy szkoleń.

Większość pracodawców przynajmniej kilka razy w karierze zmierzyła się z potrzebą podniesienia kwalifikacji swoich pracowników i zdecydowała się zainwestować w rozwój swojej kadry. Wtedy najczęściej po rozesłaniu zapytań do firm szkoleniowych stają przed dylematem wyboru najlepszej z opcji. Przed podjęciem takiej decyzji warto zapoznać się z możliwościami, jakie oferuje każdy z wielu rodzajów szkoleń, z ich cechami organizacyjnymi, a także wybadać plany zawodowe samych pracowników.

Kursy są szczególnie przydatne, kiedy firmie zależy na wyposażeniu pracowników w tzw. umiejętności twarde, np.: bhp, kursy komputerowe, obsługa kas fiskalnych, kurs na wózek widłowy. Uczestnicy poznają na nich nie tylko podstawy teoretyczne, ale i praktyczne umiejętności, które później sprawdzane są końcowym egzaminem. Jedną z podgrup są coraz popularniejsze kursy e-learningowe, przydatne jeśli chodzi o zdobycie nowej wiedzy. Szkolenia e-learning umożliwiają przeszkolenie dużych grup pracowników. Wszyscy użytkownicy mają dostęp do systemu szkoleniowego z różnych lokalizacji przez całą dobę, co pozwala im na dostosowanie czasu i miejsca nauki do indywidualnych preferencji.  Warto pamiętać, że e-kursy wymagają wysokiej motywacji i zaangażowania znacznie większej niż w przypadku szkoleń tradycyjnych. Charakterystyczne dla tej formy zdobywania wiedzy pozostaje również zminimalizowanie możliwości interakcji z innymi uczestnikami. Dodatkowo szkolenia i kursy pracowników zwiększają ich kreatywność, pracownicy więc stają się bardziej pomysłowi, ambitni, przedsiębiorczy, jak również zyskują nowe spojrzenie na dotychczas wykonywanie zadania, co jest szczególnie ważne, gdy zaczynają popadać w rutynę. Nie bez znaczenia jest również fakt, że inwestowanie w tzw. „starych” pracowników zwiększa ich lojalność i związanie z firmą co sprawia, że pracodawcy ufają takim pracownikom i są przekonani, że nawet mimo zmieniających się warunków gospodarczych jego „zespół” sobie poradzi.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena