1
głosów
- +

Wzmocnij swoje serce

Autor:

Aktualizacja: 15.02.2011


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1010 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Poniżej kilka wskazówek, które wprowadzone do swojego życia sprawią, że serce będzie pracowało równo i będzie w dobrej kondycji.


1. Raz do roku profilaktycznie należy wykonać badanie EKG. Zdrowe serce u dorosłej osoby pracuje miarowo, ale zaburzenia w jego pracy mogą się pojawić nawet wówczas, gdy jest zdrowe, np. podczas intensywnego wysiłku fizycznego czy też pod wpływem silnych emocji.

 2. Korzystnie na serce wpływa  dieta, zawierająca dużo świeżych lub gotowanych na parze warzyw, owoce cytrusowe lub sezonowe, ryby morskie (łosoś, szprot, śledź, makrela), olej słonecznikowy lub sojowy oraz pieczywo pełnoziarniste, bogate w błonnik. Dobroczynny wpływ na układ krążenia może mieć lampka czerwonego wina. Wino, pite oczywiście w rozsądnych ilościach, rozszerza naczynia krwionośnie, co ułatwia przepływ krwi.

 3. Ważnych informacji o stanie zdrowia dostarcza pomiar ciśnienia. Prawidłowe ciśnienie tętnicze wynosi 120/80 mmH, zatem jeśli wskazanie będzie wyższe niż 140/90 mmH należy zasięgnąć porady lekarza i pod jego kontrolą obniżyć ciśnienie.

 4. Obniżanie poziomu cholesterolu. Norma dla stężenia cholesterolu całkowitego we krwi wynosi <200 mg/dl, w tym poziom złego cholesterolu (LDL) nie może być wyższy niż 135 mg/dl, natomiast dobrego (HDL) niższy niż 35 mg/dl. Stężenie dobrego cholesterolu podnoszą kwasy omega-3. Obniżeniu cholesterolu służy jedzenie 2 razy w tygodniu morskiej ryby gotowanej na parze.

 5. Utrzymanie prawidłowej wagi to głównie zdrowa dieta. Najważniejsze składniki odżywcze to pełnowartościowe białko (mleko i jego przetwory, chude mięso, ryby, jaja) oraz węglowodany (kasza, pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane). Cenne są również kwasy tłuszczowe (ryby, nasiona, pestki i orzechy) oraz warzywa, które dzięki zawartemu błonnikowi i przeciwutleniaczowi ułatwiają obniżanie poziomu trójglicerydów we krwi oraz oczyszczają organizm z toksyn. Sprzyja temu również woda wypijana w ilości ok. 3 litrów dziennie.

 6. Same plusy dla zdrowego serca ma regularny wysiłek fizyczny, który poprawia elastyczność tętnic, zwiększa poziom dobrego cholesterolu HDL oraz wzmacnia mięsień sercowy i usprawnia krążenie krwi.

 7. Konieczne jest rzucenie palenia, ponieważ papierosy uwalniają hormony stresu, a w wyniku ich działania wzmaga się częstotliwość bicia serca. Jednocześnie wzrasta opór przepływu krwi w zwężonych naczyniach, co podnosi ciśnienie krwi na kilkadziesiąt minut. Zatem papieros wypalany co godzinę sprawia, że ciśnienie jest niemal bezustannie podwyższone. Ponadto nałogowe palenie podwyższa poziom złego cholesteroli i obniża dobrego, a co za tym idzie przyspiesza miażdżycę.

 8. Wykorzystanie naturalnych specyfików prosto z ogrodu czy kuchni może pomóc np. w obniżeniu złego cholesterolu lub ciśnienia tętniczego:

- czosnek obniża podwyższone ciśnienie oraz ma właściwości, dzięki którym zmniejszy się stężenie złego cholesterolu oraz trójglicerydów,

- seler naciowy dostarcza organizmowi wystarczająca ilość pewnego składnika czynnego, który obniża ciśnienie krwi,

- wyciąg z głogu pozwala obniżyć rozkurczowe ciśnienie krwi, działa uspokajająco i spowalnia puls,

- mniszek lekarski łagodnie zwiększa wydalanie wody z organizmu.

 9. Pamiętając o zdrowym sercu, nie należy zapominać o witaminach. Witamina E wzmacnia ściany naczyń i sprzyja dobrej kondycji serca. Witamina C zmniejsza ryzyko nadciśnienia, z kolei witamina D wzmacnia układ sercowo-naczyniowy.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij