0
głosów
- +

Kaizen

Autor:

Aktualizacja: 12.02.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Zarządzanie Firmą


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2596 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Słowo KAZIEN pochodzi z połączenia dwóch japońskich słów: Kai – czyli zmiana i Zen - na lepsze. Dosłownie najczęściej jest tłumaczone jako ciągłe doskonalenie. 


 

                    Słowo KAZIEN pochodzi z połączenia dwóch japońskich słów: Kai – czyli zmiana i Zen - na lepsze. Dosłownie najczęściej jest tłumaczone jako ciągłe doskonalenie.kaizen                   Jeżeli przyjmiemy, że Kaizen jest jednym z elementów (narzędzi) Lean Management możemy uznać, że jego głównym zadaniem jest udrożnienie przepływu materiałów, zasobów, informacji tak aby wyeliminować marnotrawstwo. Kaizen poprzez stopniowe doskonalenie wszelkich aspektów działalności firmy dąży do osiągnięcia następujących celów : skrócenie czasu realizacji procesu pracy oraz poprawy jakości, dostosowywanie techniczne elementów systemu, tworzenie kryteriów oceny i nagradzania, redukcję kosztów.  Ze względu, że filozofia Kaizen staje się coraz bardziej popularna duża ilość przedsiębiorców zauważa  możliwość rozwoju swojej firmy dzięki wproadzeniu i zastosowaniu filozofii Kaizen. Dlatego w wielu firmach możemy spostrzec tworzenie się nowych działów pod różnymi nazwami np. "Sztab Kaizen", "Grupa Kaizen", które zajmują się wprowadzaniem zasad kaizen wewnątrz firmy. Zajmują się wtedy one takimi problemamie w firmie jak: skrócenie czasu realizacji procesu pracy oraz poprawy jakości, dostosowywanie elementów systemu, tworzenie kryteriów oceny i nagradzania pracowników, redukcja wszelkich kosztów.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij