0
głosów
- +

Google i Google AdWords Czyli jak Reklamować strone

Autor:

Aktualizacja: 01.02.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1013 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jako wyszukiwarka, Google gromadzi i porządkuje ogromne ilości informacji z internetu, a następnie udostępnia je użytkownikom z całego świata, którzy przeprowadzają wyszukiwania online


Użytkownicy mogą odwiedzić stronę główną Google lub inne domeny Google, wprowadzić zapytanie (hasła związane z szukanymi informacjami) w polu wyszukiwania i kliknąć przycisk ,,Szukaj w Google". W Google wyświetlane są różne wyniki wyszukiwania, w tym listy plików, artykułów, dokumentów i witryn internetowych, które są ściśle związane z zapytaniem. (Jeżeli użytkownik kliknie przycisk ,,Szczęśliwy traf", przejdzie bezpośrednio do pierwszej witryny lub dokumentu wśród wyników wyszukiwania Google). Użytkownicy mogą także szukać informacji przy użyciu Wyszukiwarki grafiki Google, Google News i innych wyspecjalizowanych serwisów Google.
Wyniki wyszukiwania są wyświetlane po lewej stronie ekranu. Firma Google nie przyjmuje opłat za umieszczanie witryn i dokumentów wśród wyników wyszukiwania. Reklamodawcy mogą jednak wykupić reklamy Google AdWords, które są wyświetlane po prawej stronie, a niekiedy nad wynikami wyszukiwania.
Google AdWords jest programem reklamowym firmy Google. W programie AdWords można tworzyć proste i skuteczne reklamy, a następnie wyświetlać je osobom, które już szukają w internecie informacji związanych z działalnością firmy reklamodawcy.
Korzyści oferowane przez program Google AdWords Ponieważ program Google AdWords umożliwia precyzyjne kierowanie i pomiar danych oraz zapewnia ogromny zasięg, możliwe jest uzyskanie wysokiego ROI. Przyjrzyjmy się bliżej następującym czynnikom:
Trafność
Jedną z największych zalet programu AdWords jest możliwość precyzyjnego kierowania reklam do użytkowników na podstawie ich zainteresowań, a także wielu innych czynników, takich jak lokalizacja, język i grupa demograficzna. Dzięki temu użytkownik widzi bardzo trafne reklamy, które z większym prawdopodobieństwem kliknie. A ponieważ reklamy w wyszukiwarkach wyświetlają się tylko w odpowiedzi na zapytania wprowadzane przez użytkownika, jest bardziej prawdopodobne, że użytkownik właśnie rozważa zakup lub planuje dokonanie innego rodzaju konwersji.
Zwrot z inwestycji (ROI)
Reklamowanie online można dokładnie mierzyć, co oznacza, że można bez trudu określić, czy cele reklamowe są realizowane. Każde kliknięcie zostaje powiązane z określoną reklamą, słowem kluczowym i zapytaniem. Wszystkie te informacje można monitorować i w dowolnym momencie podjąć decyzję o wprowadzeniu ulepszeń. Jeśli zauważysz jakąś tendencję, możesz w ciągu kilku sekund utworzyć, zmodyfikować lub usunąć słowa kluczowe, reklamy i ustawienia kierowania kampanii. Pozwala to elastycznie reagować i skuteczniej podnosić ROI.
Zasięg
Internauci codziennie wykonują miliony wyszukiwań w witrynie Google. Korzystając z programu Google AdWords można dotrzeć do dowolnego segmentu odbiorców z całego świata, poszukujących produktów, usług, informacji i witryn. Umieszczając swoje produkty lub usługi w trafnych wyszukiwaniach przeprowadzanych przez użytkowników sprawiasz, że klienci mogą zwrócić na nie uwagę w kluczowym momencie cyklu zakupów – kiedy aktywnie poszukują tego, co oferujesz.
Jak program AdWords kieruje reklamy do odbiorcówCo sprawia, że reklamy wyświetlane są tylko najbardziej odpowiednim odbiorcom? Umożliwia to reklama wykorzystująca słowa kluczowe.
Kiedy użytkownik odwiedza stronę Google i wprowadza zapytanie, na przykład ,,gitary dla początkujących", Google wyświetla różne trafne wyniki wyszukiwania, takie jak linki do artykułów z rekomendacjami dla kupujących gitary czy witryny dla początkujących muzyków. Google wyświetla także reklamy AdWords, które prowadzą do witryn firm sprzedających gitary, oferujących lekcje gry lub inne produkty i usługi związane z zapytaniem.
Załóżmy, że prowadzisz sklep muzyczny z szerokim asortymentem gitar. Możesz zarejestrować konto AdWords i utworzyć reklamy dotyczące gitar dla początkujących, które znajdują się w Twojej ofercie. Do każdej z reklam możesz dobrać słowa kluczowe (pojedyncze słowa lub wyrażenia związane z przekazem reklamy), takie jak ,,gitary dla początkujących" czy ,,gitary do nauki".
Po aktywacji konta reklamy kwalifikują się do wyświetlania. System AdWords stale wyszukuje zapytania związane z wybranymi przez Ciebie słowami kluczowymi i wyświetla reklamy ściśle określonym odbiorcom. Krótko mówiąc, reklamy będą wyświetlane odbiorcom, którzy poszukują Twoich produktów lub usług.
Ważną zaletą programu AdWords jest możliwość kierowania reklam na niemal każdy język i lokalizację na świecie. Reklamy można na przykład kierować do hiszpańskojęzycznych mieszkańców Kalifornii czy mówiących po portugalsku Brazylijczyków. Opcja kierowania na język i lokalizację umożliwia precyzyjne przygotowywanie reklam i promocji tak, aby były atrakcyjne dla różnych odbiorców.


Wyświetlanie reklam w programie AdWords może być wywoływane na dwa sposoby:
w odpowiedzi na słowa kluczowe (kierowanie na słowa kluczowe), w określonych miejscach docelowych (kierowanie na miejsca docelowe). Kampanie AdWords można kierować zarówno na słowa kluczowe, jak i miejsca docelowe. Aby dotrzeć do najbardziej pożądanych odbiorców, można kierować reklamy tylko na słowa kluczowe, tylko na miejsca docelowe lub na słowa kluczowe i miejsca docelowe jednocześnie.
Słowa kluczowe
Tradycyjną metodą reklamowania w Google jest kierowanie na słowa kluczowe. Reklamodawca wybiera słowa kluczowe powodujące wyświetlanie reklam na stronach wyszukiwarki Google oraz w Sieci reklamowej Google. (O ile nie jest to wyraźnie zaznaczone, treść Centrum edukacji koncentruje się na kampaniach reklamowych kierowanych na słowa kluczowe).
Oprócz wyboru słów kluczowych można też określić, na ile dokładnie słowa kluczowe muszą odpowiadać zapytaniom wprowadzanym przez użytkowników na stronach wyszukiwania Google:
Dopasowanie przybliżone: umożliwia wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania wyrażeń podobnych do słowa kluczowego i jego trafnych odmian. Jest to opcja domyślna. Jeśli grupa reklam zawiera słowo kluczowe ,,obuwie tenisowe", reklamy będą mogły być wyświetlane w wynikach wyszukiwania haseł ,,tenisowe" i/lub ,,obuwie" w dowolnej kolejności, a także w połączeniu z innymi zapytaniami. Reklamy mogą być wyświetlane także dla zapytań w liczbie pojedynczej lub mnogiej, zawierających synonimy oraz inne trafne odmiany.

Dopasowanie do wyrażenia: umożliwia wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania dokładnie dopasowanych do wyrażenia tworzącego słowo kluczowe. Jeśli słowo kluczowe zostanie wprowadzone w cudzysłowie, np. "obuwie tenisowe", reklama może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania wyrażenia obuwie tenisowe z wyrazami w tej kolejności. Może także pojawiać się w wynikach wyszukiwania innych haseł, pod warunkiem, że zawierają one także dokładne wyrażenie określone przez reklamodawcę. Dopasowanie do wyrażenia jest ściślej kierowane niż dopasowanie przybliżone, ale nieco bardziej elastycznie niż dopasowanie ścisłe.

Dopasowanie ścisłe: umożliwia wyświetlanie reklamy w wynikach wyszukiwania zawierających wyłącznie dane wyrażenie. Jeśli słowo kluczowe zostanie wprowadzone w nawiasie kwadratowym, np. [obuwie tenisowe], Twoja reklama będzie mogła zostać wyświetlona, gdy użytkownicy będą szukać wyrażenia ,,obuwie tenisowe" w takiej właśnie kolejności i bez jakichkolwiek innych haseł. Liczba wyświetleń, kliknięć czy konwersji uzyskiwanych w wyniku dopasowania ścisłego najprawdopodobniej nie będzie tak duża, jak przy dopasowaniu przybliżonym. Jeżeli jednak starannie dobierzesz wyczerpującą listę słów kluczowych, możesz przyciągnąć do swojej witryny więcej użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami.
Aby określić, gdzie w Sieci reklamowej Google mogą być wyświetlane Twoje reklamy, system AdWords wykorzystuje kierowanie kontekstowe. Oznacza to po prostu, że reklamy są umieszczane obok treści pasującej do słów kluczowych reklam.
Miejsca docelowe
W kampanii kierowanej na miejsca docelowe można wybrać poszczególne witryny w Sieci reklamowej Google, w których mają być wyświetlane reklamy.
Miejscem docelowym może być cała witryna, pewien podzbiór jej stron lub podzestaw jednostek reklamowych zdefiniowany przez wydawcę witryny. Na przykład witryna z wiadomościami umożliwia umieszczanie reklam w dowolnym miejscu, tylko na stronie głównej lub tylko w jednostkach reklamowych w górnej połowie jej stron sportowych. Dzięki kierowaniu na miejsca docelowe reklamodawcy mogą jeszcze bardziej elastycznie kontrolować, gdzie będą wyświetlane ich reklamy.
Zasady tworzenia rankingu reklamPozycja reklam na stronach zależy od ich rankingu, który jest wypadkową stawki i stopnia trafności nazywanego Wynikiem Jakości. Reklama o najwyższym rankingu reklamy jest wyświetlana jako pierwsza, następna jako druga itd.
Wynik Jakości jest obliczany za każdym razem, gdy słowo kluczowe zostaje dopasowane do wyszukiwanego hasła, czyli wtedy, gdy może ono spowodować wyświetlenie reklamy. Wynik Jakości jest równaniem, którego postać zależy od wybranego rodzaju stawki, miejsca wyświetlania reklamy oraz typu kierowania. Jednak podstawowa zasada pozostaje ta sama. Wynik Jakości mierzy trafność, więc wysoki Wynik Jakości oznacza zazwyczaj, że reklamy będą wyświetlane na wyższej pozycji i przy niższym koszcie kliknięcia (CPC).
Innymi słowy, system AdWords preferuje reklamy, które są trafne i dobrze kierowane. Oznacza to również, że niemożliwe jest zablokowanie reklamodawcy dostępu do najwyższej pozycji, jak to może się zdarzyć w systemie rankingowym opartym wyłącznie na cenie. Wysoka pozycja reklamy zależy od trafności słów kluczowych, wysokości współczynnika klikalności (CTR) w Google oraz stawki CPC.

Kuzmicow


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij