Czy chciałbyś aby działalność Twojego sklepu przekładała się na wzros ilości zamówień od klientów??? Oczywiście, że tak - odpowie większość. Ale czy wiesz jak to zrobić?

Data dodania: 2011-01-20

Wyświetleń: 1897

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jednym ze sposobów jest stworzenie i optymalizacja landing page.

Landing page zwana także salespage, microsite lub jumpage to strona stworzona z myślą o konkretnej akcji. Kierowana na nią osoba ma możliwość bezpośredniego zaangażowania w konkretną kampanię. Może to być np. Zapisanie się do prenumeraty, zamówienie newslettera czy wzięcie udziału w konkursie albo wypełnienie ankiety.

Landing page może być częścią serwisu lub zupełnie odrębną stroną znajdującą się na innej domenie. Mimo to powinna być spójna z serwisem np. pod względem kolorystyki.

Głównym zadaniem landing page jest przekonanie klienta do wykonania konkretnego działania. By wezwanie do działania (CTA – Call To Action) mogło zostać spełnione treść strony powinna mieć charakter perswazyjny. W przypadku landing page sklepu internetowego możesz wykorzystać ją jako miejsce do zastosowania wszelkich technik mających na celu zniechęcenie klienta do porzucenia koszyka. Możesz to zrobić na kilka sposobów:

-CTA – perswazyjne hasła wzywające do działania,

-klient musi mieć poczucie, że wymaganą czynność można zrobić szybko i bez zbędnych formalności

-upominki – napisz co możesz dać klientowi

-stosuj zwrot p.s. – to mniej formalna forma komunikatu i większość osób sprawdza co kryje się pod tym skrótem

-w miarę możliwości personalizacja strony, zawierający imienny komunikat, wezwanie do konkretnej osoby

Posiadanie landing page jest o tyle istotne, że pozwala na budowanie własnej bazy adresów, której zasoby będą bardzo przydatne.

Należy unikać przeładowania landing page zbędną treścią. Skup się na konkretnej kampanii, usłudze czy produkcie. Duża ilość treści może odwracać uwagę od kwestii zasadniczej. Szczegółowe informacje zostaw klientowi do czytania na stronie serwisu.

Podsumowując: landing page powinien być prosty i czytelny, zawierać zalety naszego produktu i perswazyjne hasła wzywające do wykonania akcji. Ciekawa grafika z pewnością wyróżni nas wśród konkurencji a prosty formularz zawierający tylko najważniejsze dane nie zniechęci klienta.

I jeszcze jedna istotna rzecz – landing page musi się szybko ładować. Wydłużone otwieranie w oknie przeglądarki z pewnością zmniejszy jego efektywność.

Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam powodzenia w tworzeniu ciekawych, oryginalnych i skutecznych landing page.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena