W świadomości osób, które słyszały o SEO i pozycjonowaniu, z pewnością zalęgły się różne przekonania i głęboko zakorzenione informacje zasłyszane lub znalezione w sieci. Jednakże niestety krąży wiele mitów i błędnych przekonań na temat SEO i jego istoty raz metodyki optymalizacji i pozycjonowania.

Data dodania: 2011-01-10

Wyświetleń: 1702

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

pozycjonowanie stronJeśli dopiero zaczynamy przygodę z SEO, możliwe, że istnieje w naszej świadomości kilka mylnych przekonań. Pozbądźmy się ich od razu:

„Nasza witryna generuje olbrzymi ruch! Jesteśmy tak popularni, że z całą pewnością zajmiemy wysokie pozycje”.

Wyszukiwarki nie mają informacji o ruchu w witrynach, dlatego nie wiedzą, jak często odwiedzane są Twoje strony. Mogą jednak określić liczbę stron, które zawierają odnośniki do Twego serwisu. Jest to jeden z czynników, które służą do oceny popularności witryny.

‚„Musimy umieścić odnośniki do naszych stron w większej liczbie witryn, aby poprawić pozycję serwisu”.

Jeśli jedynym powodem pozyskiwania odnośników jest dla nas pozycja wwyszukiwarce Google, to oznacza że brakuje tu całościowej perspektywy. Odsyłacze wejściowe umożliwiają użytkownikom odwiedziny w witrynie. Może to być doskonałe, bezpośrednie źródło pożądanego ruchu!

„Nasza witryna jest doskonała! Zajmujemy pierwszą pozycję!”.

Pierwszą pozycję w czym? Wykreślmy ze słownika zwrot „zajmujemy pierwszą pozycję” i zastąpmy go wyrażeniem „zajmujemy pierwszą pozycję dla słów". Miejsca nie mają znaczenia, jeśli nie są powiązane z wartościowymi słowami kluczowymi.

„Będziemy promować tylko stronę główną”.

SEO nie dotyczy witryny, ale jej poszczególnych stron. Każda z nich ma określone zalety i może odnieść sukces lub ponieść porażkę, na co wpływa wyjątkowa kombinacja różnych czynników. Jeśli potraktujemy pozycjonowanie stron jako pracę nad poszczególnymi stronami, osiągnięcie sukcesu będzie łatwiejsze.

„Wpisaliśmy odpowiednie słowa w znaczniku meta keywords —to powinno wystarczyć!”.

Znacznik meta keywords ma małe znaczenie dla wyszukiwarek i z pewnością nie poprawi pozycji strony, jeśli reszta witryny nie jest w idealnym porządku. Podobnie jak inne elementy SEO, tak i znacznik meta keywords działa najlepiej w ramach podejścia całościowego.  

Licencja: Creative Commons
2 Ocena