Często ludzie przy zakładaniu własnego biznesu, wychodzą z założenia, że muszą robić go samodzielnie, a przynajmniej znać się na tym, co robią i ewentualnie dobrać sobie pomocników. Czy jednak to jest słuszne podejście?

Data dodania: 2011-01-08

Wyświetleń: 1517

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Tak naprawdę, jeśli zakładasz biznes, nie musisz znać się na tym, co robisz. Oczywiście jeśli tak jest, jeśli startujesz z biznesem opartym na Twojej pasji, z pewnością będzie łatwiej i przyjemniej w nim wytrwać. Jednak pasja stawia przed Tobą pewną pułapkę. Jeśli jesteś przywiązany emocjonalnie do tego, co sprzedajesz, prawdopodobnie będziesz mniej elastyczny co do produktu. Często ludzie są tak zakochani we własnym produkcie, że nie potrafią racjonalnie zauważyć, że na rynku zwyczajnie nie ma na niego zapotrzebowania. Inwestują czas, pieniądze i wysiłek - a firma upada.

To, co chcę Ci pokazać, to bardzo odważny model biznesowy. Jego centrum jest manager lub grupa managerów, a cała reszta to outsourcing. Jeśli nie masz własnego pomysłu na biznes, znajdź kogoś, kto ma. Jeśli nie umiesz sam zrealizować projektu, to znajdź ludzi, którzy są w stanie. Jeśli nie wiesz jak dotrzeć do klientów, znajdź kogoś, kto do nich dotrze.

Cała idea tego modelu polega na tym, że osoba będąca w centrum zarządza wszystkim i trzyma to w tzw. kupie. Brzmi zbyt pięknie? Spokojnie... To wcale nie jest takie łatwe :-)

Przede wszystkim, musisz znaleźć tych ludzi. To wymaga co prawda tylko zdrowego rozsądku, ale często nie jest łatwo. Najgorzej jest ze znalezieniem pomysłodawcy - bo takim może być praktycznie każdy. Często łatwiej jest samemu wymyślić pomysł na biznes, niż znaleźć kogoś, kto ma własny, dobry pomysł. Jednak zupełnie inaczej sprawa ma się z wykonawcami. Znacznie łatwiej ich znaleźć, bo oni sami się reklamują - więc nie będzie ciężko do nich trafić.

Druga sprawa jest taka, że tych ludzi należy przekonać. A żeby to zrobić, potrzebna będzie Ci pewna umiejętność - mianowicie retoryka.

Zależnie od tego, co możesz zaproponować innym w zamian za pomoc, szukasz innych osób. Jeśli nie możesz im zaoferować pieniędzy, tylko udziały firmy, poszukujesz osoby o mentalności przedsiębiorcy - osoby o mentalności pracownika nie będą odpowiednio zmotywowane, żeby pracować na proft w przyszłości, zamiast stabilnej pensji. Jeśli możesz zaoferować komuś pieniądze za pracę, poszukujesz pracowników. Ze znalezieniem ich nie będziesz miał problemów - to większość społeczeństwa.

Więc, dochodząc do meritum sprawy - są 2 umiejętności, które musisz opanować, by wykorzystać taki model:

1. Zarządzanie

2. Retoryka

Jeśli postanowisz zastosować tą strategię w swoim biznesie, pamiętaj, że od jakości powyższych dwóch umiejętności zależy sukces przedsięwzięcia. Złe zarządzanie zasobami i niewłaściwa komunikacja z współpracownikami może położyć każdą działalność.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena