Może wydać Ci się to dziwne, ale istnieje wiele powodów, dla których zdecydowanie opłaca się ułatwiać swoim subskrybentom wypisanie z danej listy adresowej. W artykule tym przedstawię trzy argumenty, które przekonają Cię o słuszności tej paradoksalnej tezy.

Data dodania: 2011-01-04

Wyświetleń: 1382

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nie będziesz spamerem

Prawdopodobnie najmocniejszym, a raczej najrozsądniejszym argumentem, który przemawia za ułatwianiem rezygnacji z subskrypcji jest możliwość trafienia naszego newslettera lub biuletynu do spamu.

W dzisiejszych czasach internauci są bardzo zaradni, a co więcej mają wiele narzędzi, które ułatwiają im ochronę przed niechcianymi wiadomościami. Jeśli będziesz utrudniał im rezygnację z subskrypcji to najzwyczajniej w świecie klikną w swojej skrzynce przycisk „oznacz jako spam”, co w dłuższym czasie może przełożyć się na „domyślne” trafianie Twoich wysyłek do spamu u nowych subskrybentów.

Zyskasz uznanie

Uznanie to może lekko przesadzone stwierdzenie, ale bez wątpienia okazując swoim czytelnikom szacunek zyskasz również szacunek z ich strony. Nie ma nic gorszego niż komplikacje z rezygnacją z subskrypcji, dlatego postaraj się w każdej wiadomości zamieszczać link wypisujący.

Taki zabieg niewiele Cię kosztuje, a dla czytelnika znaczy bardzo wiele – czuje się on szanowany i bezpieczny. Wiedząc, że w każdej chwili może zrezygnować korzystniej spojrzy na treści przez Ciebie dostarczane.

Zmniejszysz odsetek wypisów

Oczywiście najważniejsza jest treść. Bez niej nikogo nie utrzymasz na swojej liście adresowej. Jednak nawet dobra treść , przy jednoczesnym utrudnianiu rezygnacji może doprowadzić do zwiększonej ilości wypisów.

Wspomniane w poprzednim punkcie poczucie bezpieczeństwa sprawi, że subskrybenci wybaczą Ci jeden czy dwa komercyjne mailingi. Będą wiedzieli, że w razie czego, zawsze mogą zrezygnować, więc poczekają na jakąś ciekawą wiadomość, a Ty zatrzymasz subskrybentów.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena