0
głosów
- +

SiteTalk – portal społecznościowy czy piramida finansowa?

Autor:

Aktualizacja: 01.01.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / MLM - Marketing sieciowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 13693 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Ostatnimi czasy bardzo dużo pojawia się informacji o nowym portalu społecznościowym SiteTalk i o osobach go promujących. Postanowiłem przedstawić Ci pełny obraz tego czym jest SiteTalk.


Zacznę od tego na co z czym z pewnością się spotkałeś przeszukując internet. Czy SiteTalk to piramida finansowa? Pakiety startowe po 500 lub 2000 EURO są niezwykle wysokie zwłaszcza, że w zamian otrzymujesz jedynie wirtualny sklep internetowy. Do niedawna takie przedsięwzięcia nazywano programami partnerskimi i wszystkie były ... darmowe. Dlatego temat piramidy finansowej w przypadku firm działających przez internet jest sporny nawet w środowisku branżowym.

Pozostaje jeszcze kwestia spekulacji opcji czyli pierwokup przyszłych akcji firmy. Przyda się tutaj na pewno znajomość na zasadach pracy giełdy lub osoba, której opinii zaufasz w tej sprawie.

Czym zatem jest SiteTalk? Jest to portal społecznościowy działający na podobnych zasadach jak Nasza Klasa lub Facebook. Jeden z wielu portali. Dostęp do samego portalu jest darmowy, można się rejestrować na nim i z niego korzystać, ale płatny pakiet umożliwia budowanie grupy i zarabianie z grona osób zaproszonych.

Jakie są jednak szanse na zarobienie pieniędzy z tą firmą? Zazwyczaj kiedy piszę opinię o jakiejś firmie określam to na podstawie 3 kryteriów, które definiują jak długo można się utrzymać w siodle z daną firmą. Dodam jednak czwarte kryterium na jakie trzeba zwrócić uwagę przy interesowaniu się portalem społecznościowym (takim czy innym). Te kryteria to :

Unikalny produkt lub usługa

Unikalni liderzy i trenerzy

Unikalny sposób sprzedaży czyli mówiąc prościej jak mocno wyróżniają się na tle swojej konkurencji

Cecha portalu społecznościowego

W przypadku produktu ciężko jest mówić o unikalności. Produkty, które można zakupić przez platformę SiteTalk są ogólnie dostępne na rynku, a cena przeważnie nie jest głównym kryterium zakupu (najczęściej jest to pobliski serwis jeśli mowa o produktach AGD albo kontynuacja umowy jeśli mowa o telefonach).

Pomysł SiteTalk jest bardzo świeży i nie spotkałem się w nim z jakimkolwiek liderem. Prezenter, który przedstawiał system 30 osobowej publiczności nie miał nawet porządnych podstaw jak robić takie prezentacje. W dodatku jego wiedza na temat Facebooka była niezwykle ograniczona (twierdził, że nie można usunąć zdjęć z Facebooka – tymczasem przed chwilą usunąłem jedno ze swoich zdjęć bez żadnych problemów).

Jeśli mowa o treningu to zaskakujący jest fakt, że firma opierająca się całkowicie o internet, tworząca program partnerski z budowaniem sklepu internetowego i tworzeniu portalu społecznościowego robi spotkania w hotelach. Wszystkie popularne obecnie portale społecznościowe są tak popularne bo rozwijały się przez internet.

Ostatnia – najważniejsza kwestia to unikalny sposób sprzedaży. I tutaj nie zaskakuje. Spotkania hotelowe, rozsyłanie spamu do użytkowników innych portali i ogólne reklamy nie budują dobrych relacji z przyszłymi partnerami...

Obiecałem, że poruszę temat portalu społecznościowego jako czwartą kwestię. W kręgach biznesu internetowego krąży opinia, że portale społecznościowe nie zarabiają. Jeśli myślisz, że portal zarabia na reklamach to jesteś w błędzie. To służy jedynie utrzymaniu drogich serwerów i ogólnie portalu przy życiu. Facebook dopiero po 4 latach działania przestał być stratny, a miał już wtedy setki milionów użytkowników. Czy SiteTalk się utrzyma? Prawdopodobnie tak. Wiele osób w niego inwestuje z nadzieją, że również się rozwinie tak jak Facebook, więc kapitału zapewne nie braknie.

Generalnie firma z jaką działasz nie ma większego znaczenia. Jeśli chcesz budować portal społecznościowy proponuję Ci najpierw nauczyć się jak promować się wśród swojej konkurencji, a wtedy będziesz w stanie zbudować swój własny biznes znacznie łatwiej. Widzisz nie każdy rozumie czym jest system marketingu sieciowego, ale na pewno czujesz, że w całym tłumie ludzi w Polsce potencjalni współpracownicy nie muszą współpracować właśnie z Tobą. Mogą to robić z kimś zupełnie innym. Dlatego ważne jest aby być postrzeganym jako specjalista w swojej dziedzinie.

A to może się wydarzyć tylko w momencie kiedy poznasz odpowiednią wiedzę jak prawidłowo i etycznie rozwijać swoją sieć.

"Zainteresowała Cię ta odsłona? Chcesz więcej informacji zanim zdecydujesz się na współpracę? Poznaj kilka nagłębszych sekretów SiteTalk, które są przed Tobą ukrywane... http://www.sekretymlm.pl/firmy/SiteTalk"

Lista Tagów: sitetalk, unaico

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij