W dziedzinie gadżetów reklamowych trudno jeszcze zaskoczyć czymś klientów. Długopisy reklamowe, notesy, szklanki z firmowym logo zalegają w szafach lub lądują na śmietniku. A może wino będzie tym, co przyciągnie klientów do Twojej firmy?

Data dodania: 2010-12-29

Wyświetleń: 2691

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wino uchodzi za podarunek elegancki i świadczący o dobrym guście. Oczywiście, o ile jest odpowiedniej jakości. Dla przypomnienia dodajmy, że bułgarska Sophia czasy świetności ma już za sobą...

Dla jakiej firmy wino i akcesoria to dobre gadżety reklamowe?

Rzecz jasna – butelka wina to idealny gadżet reklamujący firmę mająca związki z winiarstwem i alkoholami. To naturalny prezent reklamowy, gdy prowadzimy sieć restauracji, sklepów lub hurtowni alkoholowych, a także gdy importujemy wina. Butelka przedniego trunku może reklamować nasze kursy somelierskie i degustacje a nawet... wydawnictwo wprowadzające na rynek publikacje o tematyce win. Taki gadżet reklamowy będzie wówczas świetnym uzupełnieniem informacji prasowej przeznaczonej dla dziennikarzy i powinien być uwzględniony w działaniach marketingowych. Co więcej, wino i ekskluzywne akcesoria winiarskie mogą być świetnymi gadżetami reklamowymi dla niemal każdej firmy z segmentu premium. Przykład? Salon samochodów luksusowych może wysłać efektowne skrzynki z dobrym winem do swoich najlepszych klientów. Wysokogatunkowy szampan może z okazji Nowego Roku trafić do klientek drogerii w stylu concept store specjalizującej się w starannie wyselekcjonowanych markach kosmetycznych. Rzecz jasna, szampan wspaniale komponuje się też z diamentami, jest więc idealnym gadżetem reklamującym  ekskluzywny salon jubilerski. Taki podarunek na pewno na długo zapadnie w pamięć i wzmocni pozytywne skojarzenia z naszą marką.

Jak skomponować winny podarunek?

Wino musi być dobrej jakości – to podstawa. Jeśli nasza branża nie ma nic wspólnego z winiarstwem, warto skorzystać z opinii i rady profesjonalisty, bo pomyłka może fatalnie odbić się na wizerunku firmy. Po wybraniu wina czas dopasować do niego odpowiednią oprawę. Idealna będzie elegancka, drewniana skrzynka, którą możemy dodatkowo spersonalizować, ozdabiając dyskretnym logo firmy, a po wewnętrznej stronie wieczka grawerując dedykację dla klienta. Jesli taki podarunek wydaje nam się zbyt drogi, zastąpić go może elegancka skrzynka z akcesoriami do wina i szampana, którą także możemy spersonalizować. To również będzie ciekawy gadżet reklamowy.

Komu nie dawać wina?

Choć brzmi to zaskakująco, nie zawsze wino i akcesoria winiarskie będą dobrym gadżetem reklamowym. Komu lepiej sprezentować inny upominek? Przede wszystkim klientom i kontrahentom z muzułmańskiego kręgu kulturowego, w którym picie alkoholu jest potępiane ze względów religijnych. Z zupełnie innego powodu lepiej nie wręczać butelki wina importerowi alkoholi czy właścicielowi sieci restauracji specjalizujących się w winach z całego świata. Dlaczego? Cóż, może to ujść za nietakt i przytyk. Specjalista w dziedzinie win może poczuć się pouczany w dziedzinie, jaką świetnie zna. Jest też ryzyko, że trafimy kulą w płot i podarujemy mu wino, jakie nie nalezy do najlepszych. 

Więcej o gadżetach reklamowych znajdziesz tutaj

Licencja: Creative Commons
0 Ocena