Marta Stewart to osoba o niesamowitej intuicji do interesów i kreatywnym podejściu do biznesu.Cenne uwagi pani Stewart dotyczące prowadzenia dochodowych biznesów byłyby chętnie wysłuchane nie tylko w takich firmach jak biuro rachunkowe, ale również w firmach zajmujących się marketingiem, reklamą i sprzedażą.

Data dodania: 2010-12-29

Wyświetleń: 883

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kim jest Marta Stewart? Jej kariera jest doskonała ilustracją amerykańskiego powiedzenia „od pucybuta do milionera”. Marta Stewart urodziła się w 1941 roku w rodzinie polskich emigrantów jako Martha Kostyra. Studiowała w Barnard College najpierw chemię, a potem sztukę i historię Europy, a wreszcie historię architektury. W czasie studiów poznała swojego późniejszego męża, z którym ma córkę. Najpierw pracowała jako modelka, później prowadziła w telewizji show „Marta Stewart Living”. Założyła firmę „Marta Stewart Living Omnimedia”.

Można powiedzieć, że nieomal wszystko, czym zajmowała się Marta Stewart, zamieniało się na dochodowy interes. Duża oglądalność i popularność jej programów w telewizji miały wpływ na wartość i interesy „Marta Stewart Living Omnimedia”. Akcje „Marta Stewart Living Omnimedia” miały dobre notowania. Ale w 2003 roku nastąpił krach. Tak chyba trzeba określić to, co się stało wtedy z Marthą Stewart i jej firmą „Marta Stewart Living Omnimedia”. W 2003 roku wybuchła afera. Okazało się, że Marta Stewart była podejrzana o wykorzystywanie poufnych informacji przy sprzedaży akcji firmy farmaceutycznej ImClone. Ale mocnych dowodów na te podejrzenia nie znaleziono. Jednak jako giełdowa oszustka została skazana na kilka miesięcy więzienia i kilka miesięcy aresztu domowego.

Ale pani Martha Stewart jest chyba dzieckiem szczęścia. Po kilkumiesięcznej recesji w notowaniach giełdowych firma „Marta Stewart Living Omnimedia” od 2004 roku zaczyna odrabiać straty, a kursy akcji mają tendencję zwyżkową. Sprawdza się stara zasada: dobrze sprzedający się produkt zawsze znajdzie swoich nabywców. A takim produktem jest wizerunek Marthy Stewart i produkty przez nią sygnowane – np. meble, damskie ubrania, płyty DVD czy programy telewizyjne.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena