0
głosów
- +

Zmiana diety przy cholesterolu

Autor:

Aktualizacja: 26.12.2010


Kategoria: Zdrowie / Zdrowie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1145 razy czytane
  • 6 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Większość z nas słyszała zapewne o pojęciu cholesterolu. Zazwyczaj słowo to kojarzy nam się z problemami zdrowotnymi. I słusznie - jego nadmiar w organizmie może prowadzić do wielu poważnych chorób. Skąd się bierze cholesterol?


Głównym winowajcą wysokiego poziomu cholesterolu we krwi jest spożywany codziennie tłuszcz zwierzęcy. Większość Polaków prowadzi niezdrowy, mało aktywny tryb życia, a na dodatek źle się odżywia. W naszej diecie znajdują się smażone, mało odżywcze potrawy, które wręcz ociekają tłuszczem zwierzęcym. Nie może tak być.

Jeśli chcemy zbić wysoki poziom cholesterolu, powinniśmy wykluczyć z naszej diety tłuszcze zwierzęce. Natomiast, powinny się w niej znaleźć nienasycone kwasy tłuszczowe, bogate w kwasy omega-3, przyczyniające się do obniżenia cholesterolu. Kwasy te znajdziemy w olejach roślinnych, oliwie z oliwek, a także w ziarnach lnu, które możemy kupić w każdej aptece i samodzielnie zmielić. Już przyjmowanie jednej łyżeczki dziennie ziaren lnu spowoduje wydatne obniżenie się poziomu cholesterolu we krwi.

Nasiona lnu mają wysoką zawartość cennych składników odżywczych, takich jak cynk oraz witamina E. Czynnikiem, który wspomoże utrzymywanie przez długi czas prawidłowego poziomu cholesterolu, jest obfitość diety w różnego rodzaju pokarmy pochodzenia roślinnego. Mowa tu o takich składnikach jak płatki owsiane, cebula, fasola, papryka, jabłka, soczewica, soja, brokuły, kalafior, kapusta, brukselka oraz czerwone wino, z którym też nie należy przesadzać.

Jeśli chcemy zbić poziom cholesterolu dobra dieta to nie wszystko. Powinniśmy jeszcze prowadzić aktywny tryb życia. Codzienne ćwiczenia, nawet te najmniej obciążające, na pewno pozwolą nam poczuć się lepiej i znajdą odzwierciedlenie w wynikach krwi.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij