Po wstępnym zapoznaniu się z marketingiem sieciowym czas na drugi ważny krok- wybór firmy, z którą będziesz współpracował.

Data dodania: 2010-12-19

Wyświetleń: 1439

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dla dopiero zaczynających w MLM zadanie jest o tyle trudne, że tak naprawdę będzie to strzał w ciemno, chyba że jesteś doświadczonym networkowcem i zmieniając firmę doskonale wiesz co robisz. Niestety dla początkujących to naprawdę trudne i jedyne co mogą zrobić, by był to wybór jak najlepszy, to polegać na własnej intuicji lub kierować się według pewnych kryteriów jakie dana firma ma spełnić. Dobrze jest mieć tzw.nosa do firmy, ale ja sugeruje bardziej profesjonalne podejście do tej sprawy- wybór według kryteriów. Oczywiście często na szkoleniach usłyszysz lub gdzieś przeczytasz, że jeśli jesteś wytrwały i włożysz w swój biznes wiele wysiłku to w każdej firmie osiągniesz sukces. Po części się z tym zgadzam, aczkolwiek uważam, że dobry wybór znacznie może ułatwić Ci pracę i pozwoli na szybsze osiągnięcie wytyczonych celów. Zaczynajmy więc :)

Oto zasady jakimi ja się kierowałem w porządku od najważniejszego i jak dotąd uważam, że był to strzał w dziesiątkę.

1. PRODUKT

Musisz wiedzieć jaki produkt będziesz oferował swoim klientom i w jaki sposób będziesz to robił. Spróbuj wyobrazić sobie prezentację tej rzeczy. Jeśli przyjdzie Ci np. sprzedawać polisy ubezpieczeniowe lub jakieś inne rzeczy, o których nie masz bladego pojęcia to musisz przyznać, że będzie to pewna przeszkoda. Na szkoleniach dadzą Ci odpowiednią wiedzę z zakresu produktu, ale jeśli wyuczysz się pamięciowo regułek, a później będziesz tę regułkę powtarzał klientom to wyjdzie to co najmniej nienaturalnie. A co jeśli ktoś zada jakieś nietypowe pytanie odnośnie tej rzeczy, a Ty nie będziesz znał odpowiedzi :) Ważne jest, abyś coś więcej wiedział o produkcie, a najlepiej sam go używał. Wtedy prezentacja będzie naturalna, co z pewnością zostanie zauważone. Byłoby dobrze, gdyby rezultaty używania produktu było widać na Tobie. Bez urazy, ale nie kupiłbym pasty do zębów od kogoś kto ich nie ma! :)

Weź pod uwagę też nasycenie rynku danym artykułem i czy podobne produkty posiada konkurencja. Czy Twój towar jest unikalny? Im więcej jest tego na rynku, tym trudniej będzie Ci zdobyć na to klienta:) Tutaj też wchodzi w grę cena i dobrze jest, jeśli jest ona choć odrobinę niższa niż konkurencji. Większość ludzi, jeśli produkt się spodoba, patrzą w pierwszym momencie właśnie na cenę. Dowiedz się jakie są opinie konsumentów, a najważniejsze jest, żeby Twoja opinia o produkcie była pozytywna- będziesz miał czyste sumienie oferując artykuł.

I jeszcze słów kilka o dostępności produktu dla społeczeństwa. Większość ludzi patrzy aby kupić rzeczy jak najtaniej. Jeśli jednak wybrałeś promocję towarów z górnej półki niedostępnych dla przeciętnego Kowalskiego to też nie miej większych obaw czy ktoś kupi czy nie. Są bogaci ludzie na tej ziemi, którzy szukają drogich towarów, aby podkreślić swoją majętność. Często wygórowana cena jest jedynym powodem, dla którego produkt został zakupiony. Czy wiesz, że bogacze kupują już nawet działki na Księżycu? Ciężko w to uwierzyć, ale uwierz mi, tak jest! Problemem może tylko dotarcie do taki ludzi :)

Dla mało doświadczonych nie polecam jednak wyboru drogich produktów.

2. Staż firmy na rynku

Zaczynając współpracę z młodziutką firmą, która co dopiero weszła na rynek i ma produkty, które uzyskają dobre opinie bardzo szybko odniesiesz sukces. Będziesz miał duże pole manewru i wielkie zaplecze, jeśli chodzi o klientelę, jako że będą to produkty świeże na rynku i jeśli będą dobrej jakości "same" będą się sprzedawać. Ale uważaj: codziennie na świecie powstaje tysiące firm MLM, a następnego dnia upadają. Jeśli na taką trafisz, wraz z tą firmą upadniesz i Ty, stracisz, być może niemałe, swoje zainwestowane pieniądze. Jeśli jesteś dobry w analizie rynku to coś dla Ciebie.

Mniej ryzykowna jest współpraca z firmą o wyrobionej marce, która istnieje już na rynku przynajmniej od dwóch lat. Masz wtedy niemalże 100% pewności, że nie zbankrutuje z dnia na dzień. Minusem tu jest przepełnienie rynku artykułami firmy i mniej potencjalnych klientów. Z drugiej strony produkty już są znane i mają swoją opinię. Polecam taką firmę zaczynającym swoją przygodę z marketingiem wielopoziomowym. Przestrzegam jeszcze o firmach - pułapkach. Podają się one za legalne firmy MLM, a w rzeczywistości są zwykłymi piramidami finansowymi.

Jak taką pułapkę poznać?

- brak stałej siedziby firmy lub jeśli jest adres siedziba ta wygląda jak "opuszczona nora"

- nie ma rzetelnego produktu, przedstawiciele firmy niechętnie rozmawiają o swoim towarze lub produkt istnieje w postaci bezwartościowych raportów

- wysoki kapitał pieniężny jaki musisz wpłacić by stać się "dystrybutorem" firmy

- oprócz e-maila, brak jakichkolwiek aktualnych numerów telefonów, brak numeru obsługi klienta

- brak bardziej szczegółowych informacji na temat przedstawicieli firmy

- jeśli firma proponuje Ci zarobek bez żadnego wysiłku z Twojej strony i jedyne co musisz zrobić to wpłacić pieniądze - moja rada- uciekaj z tej firmy.

3. System wynagradzania, szkolenia firmy.

Jasny i przejrzysty plan wynagrodzenia dla Ciebie jest niezmiernie ważny. Chodzi przecież o Twoje pieniążki. Firma dokładnie powinna określić za co dostaniesz pieniądze, ile i kiedy. Ile ma wynieść Twoja inwestycja w firmę. Jest dobrze kiedy dostajesz od firmy jakiś czas próbny, po którym, jeśli się wycofasz, nie zostaniesz obciążony żadnymi kosztami. Oprócz pieniędzy firma powinna oferować dodatkowe bonusy w postaci gratisowych produktów firmy i innych nagród rzeczowych za swoją efektywność.

Ważnym elementem są szkolenia. Firma powinna dać Ci odpowiednio dużą wiedzę na temat jej produktów, a także na temat samego biznesu MLM, aby odpowiednio przeszkolić Cię do dystrybucji i reklamowania jej towaru. Jeśli masz płacić za szkolenia, to coś jest nie tak. To firma będzie czerpała największe korzyści z jakości Twojego przeszkolenia i to jej powinno zależeć, żeby odpowiednio nauczyć Cię technik efektywnej sprzedaży i budowania struktur. Jeśli każe sobie za to płacić to znaczy, że jesteś przez firmę wyzyskiwany. Oczywiście możesz się zapisać na dodatkowe płatne szkolenia spoza firmy, jeśli uważasz, że jest to niezbędne lub chcesz podnieść poziom swoich umiejętności.

Analizując dokładnie firmę pod kątem tych trzech powyższych punktów, będziesz w stanie wybrać najbardziej optymalną firmę MLM dla siebie, bez żadnych strzałów na chybił trafił lub ulegając reklamom w mediach

Życzę trafnego wyboru

Licencja: Creative Commons
2 Ocena