Aktualnie raptem część rynku posiada strony WWW. Mniejsze firmy jak dotąd nie należą do grona internautów, którzy za pośrednictwem wirtualnego świata pozyskują klientów.

Data dodania: 2010-11-28

Wyświetleń: 1895

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na początku to może dziwić jednak badania wykazały, że internet nie jest jeszcze tak popularny w naszym kraju. Może to wynikać z wieku przedsiębiorców lub ich stereotypowego podejścia. Często słyszę, że nie potrzebują strony WWW, ponieważ nikt nie kupi ich produktu przez internet. Według nich klient musi najpierw dotknąć tego co chce kupić. Dlatego nie opłaca im się tworzyć tych stron.

No dobrze, jednak zadajmy sobie pytanie: w jaki sposób klient znajdzie przedsiębiorcę, aby zobaczyć jego produkty i w finale dokonać zakupu?

Przecież pierwsze co aktualnie się wykonuje to www.google.pl i tam wpisujemy wymyślone przez nas słowa, frazy w celu znalezienia tych, którzy mogą posiadać to czego szukamy. Tak więc strona WWW to jednen z podstawowych elementów reklamy. Dzięki stronie WWW mamy ponad 50% szans, że potencjalny klient do nas przyjdzie.

Jednak strona to nie wszystko. Trzeba jeszcze być wysoko w wynikach wyszukiwania, a to może kosztować. Są jednak na to rozwiązania. Duża liczba podstron wraz z odpowiednią ich zawartością – można to uzyskać kupując profesjonalny sklep WWW. Dzięki dużej liczbie podstron mamy znacznie więcej szans, że zaindeksowane podstrony wyświetlą się na wyszukiwane słowa. Co za tym idzie zwiększamy prawdopodobieństwo, że klient do nas trafi.

Druga metoda to umieszczenie informacji o naszych usługach na portalach ogłoszeniowych, czyli tzw. darmowe ogłoszenia. Jeżeli taki portal jest dobrze napisany i skonstruowany to możemy mieć pewność, że nasze ogłoszenie pokaże się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak pamiętajmy, że utrzymywanie ogłoszenia, nawet za drobną opłatę pozwala ustabilizować i utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Zapewne zapytasz dlaczego. Otóż wyobraź sobie, że każda strona w internecie jest indeksowana przez roboty Google. Pracę tą wykonują one bez przerwy i przemierzają internet średnio raz na 2 tygodnie. Tak więc, jeżeli twoje ogłoszenie się pojawi w tych wynikach ale będzie aktywne przez 30 dni to są duże szanse, że zniknie tuż przed drugim jego sprawdzeniem. Wtedy roboty stwierdzą, że było mało ważne i usuną z wyników wyszukiwania.

Utrzymywanie podstron np. z ogłoszeniem pozwala na lepsze wypozycjonowanie danej strony. Tak więc utrzymanie ogłoszenia przez przedsiębiorcę na różnych portalach ogłoszeniowych pozwoli uzyskać bardzo dobre wyniki wyszukiwania.

Najlepszym jednak rozwiązaniem jest stworzenie własnego sklepu lub strony WWW i dodanie jej do różnych portali ogłoszeniowych. Dzięki temu wykorzystamy cały potencjał jaki jest dostępny na pozycjonowanie i pozyskanie klientów przy niskim nakładzie finansów.

Po przeczytaniu tego artykułu pozostało już tylko skorzystanie z tej wiedzy i zaplanowanie dalszych kroków marketingowych swojego sklepu WWW, sklepu stacjonarnego lub poprostu firmy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena