0
głosów
- +

Meta Rekrutacja Pracowników – podstawowe zasady skutecznej rekrutacji pracowników.

Autor:

Aktualizacja: 26.11.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Zatrudnianie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1395 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jak mówi definicja skuteczna rekrutacja pracowników jest procesem poszukiwania, informowania oraz przyciągnięcia wystarczająco dużej liczby kandydatów na określone stanowisko pracy w organizacji w celu jego obsady.   Skuteczna rekrutacja personelu


to zbiór uporządkowanych działań mających na celu:

 

1.     Zaprezentowanie oferty firmy na danym rynku pracy - tzn. potrzeby zatrudnienia ściśle określonego rodzaju pracowników,

2.     Przyciągnięcie uwagi – ogłoszenie musi konkurować z innymi ofertami o zainteresowanie potencjalnych kandydatów,

3.     Wzbudzenie i utrzymanie zainteresowania – ogłoszenie musi w atrakcyjny i interesujący sposób przekazywać informacje o stanowisku pracy, przedsiębiorstwie, warunkach i zasadach zatrudnienia, a także wymaganych kwalifikacjach,

4.     Stymulowanie działania – komunikat należy przekazać w sposób, który nie tylko przyciągnie uwagę, ale także zachęci do przeczytania całego ogłoszenia i doprowadzi do otrzymania dostatecznej liczby odpowiedzi od właściwych kandydatów.

 

Tak rozumiejąc pojęcie rekrutacji pracowników można wydzielić trzy podstawowe jej zadania: informacyjne, mające na celu przedstawienie warunków pracy i zatrudnienia, motywacyjne, mające na celu skupienie uwagi odpowiednich kandydatów, oraz wstępną selekcję – która powoduje początkową eliminację niepotrzebnych zgłoszeń, nie odpowiadających wymaganiom stanowiska pracy.

 

Ile aplikacji powinno przyjść w odpowiedzi na Twoje ogłoszenie o pracę, abyś stwierdził, że wykonałeś swoją pracę doskonale? 

 

10? 20? 50? 100?

 

Odkąd najwięksi managerowie i specjaliści pozyskali wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu i procesu tworzenia „subiektywnej rzeczywistości – wewnętrznego świata” wykorzystując wewnętrzne filtry do usuwania, wypaczania i generalizacji informacji wiemy w jaki sposób wykorzystać tą wiedzę, by tworzyć ogłoszenia o pracę, które zwrócą uwagę idealnych kandydatów i odstraszą tych, którzy nie pasują do wymogów stanowiska pracy.  Inaczej mówiąc wiemy w jaki sposób przygotować ogłoszenie o pracę, by niedopasowani kandydaci potraktowali je jako mało atrakcyjne i niedopasowane do ich oczekiwań, a pracownicy dopasowani wręcz przeciwnie, aby ocenili je jako dopasowane do ich osobowości i oczekiwań dotyczących ich dalszej kariery zawodowej.

Większość managerów i specjalistów w procesie rekrutacji pracowników tworzy ogłoszenia o pracę na zasadzie „lepu na muchy”. Koloryzuje przesadnie swoją ofertę lub używa sztampowych określeń typu: praca w młodym dynamicznym zespole, atrakcyjne warunki wynagrodzenia. Tworzy je w taki sposób, aby otrzymać jak największą liczbę podań o pracę.

Uważają oni, że im więcej podań przyjdzie tym większa szansa na zatrudnienie właściwej osoby.

Pamiętasz swoją odpowiedź na pytanie Ile aplikacji powinno przyjść w odpowiedzi na Twoje ogłoszenie, abyś stwierdził, że wykonałeś swoją pracę doskonale? 

Jaką odpowiedź udzieliłeś?

To czego nauczyłem się o skutecznych metodach rekrutacji personelu od jednego z najwybitniejszych autorytetów w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi Michaela Armstronga to to, że „Idealne ogłoszenie o pracę to takie, na które odpowiada jeden kandydat i to jest kandydat właściwy.” 

 

Dlatego właśnie - hołdując ten koncepcji, Meta Rekrutacja Pracowników wykorzystuje najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu która pozwala na przygotowywanie ogłoszeń o pracę, dzięki którym firma dramatycznie zwiększa szanse otrzymania większej liczby podań o pracę od dopasowanych kandydatów i mniejszą liczbę podań od kandydatów którzy nie pasują do wymogów określonych w Meta Profilu Kompetencyjnym.

Dzieje się tak dlatego, że Meta Rekrutacja Personelu wykorzystuje badania i zaawansowaną wiedzę na temat Meta Programów i ich wpływu na sposób komunikacji interpersonalnej i strategie przekonywania poszczególnych ludzi.

http:www.MetaRekrutacjaiSelekcja.pl - Pierwsze w Polsce Zaawansowane szkolenie oparte na diagnozie najważniejszego czynnika decydującego o długofalowych sukcesach pracowników w organizacji.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij