Jak zapewne wiesz, jedną z najistotniejszych i zarazem największych zalet marketingu internetowego, jest doskonała mierzalność efektów danej reklamy. Kiedy będziesz czytać dalej poznasz kilka najważniejszych wskaźników, które obnażają skuteczność Twojej strony www w internecie.

Data dodania: 2010-11-15

Wyświetleń: 2124

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dzięki tym wskaźnikom, możesz na bieżąco reagować na efekty, nanosząc poprawki na witrynę w określonych miejscach, co z całą pewnością podniesie skuteczność kampanii. Przejdźmy więc do kilku najważniejszych czynników...

Odsłony strony www, to pierwszy wskaźnik, któremu powinieneś się przyjrzeć w swoich statystykach oglądalności. Jest nim moment w którym Twój potencjalny klient przechodzi pomiędzy działami.

Wysoka wartość odsłon może świadczyć o wysokim zainteresowaniu Twoją oferta i dokładnym przeglądaniu zawartości. Zwróć uwagę na to, że działy w których brakuje odsłon wymagają bardziej wyraźnego uwypuklenia dla użytkownika, ponieważ być może ten ich nie zauważa.

Kolejną wartością godną uwagi, jest liczba unikatowych użytkowników na Twojej stronie internetowej. Ten wskaźnik mówi Ci ile osób trafiło na Twoją stronę w danym okresie. Pamiętaj jednak, że wskaźnik pokazuje niepowtarzalnych użytkowników i ilość odsłon nie ma w tym momencie żadnego znaczenia – liczy się niepowtarzalne wejście na stronę www.

Jeżeli na Twojej witrynie internetowej, znajdują się formularze kontaktowy lub zamówienia, możesz dokonać mierzalności wykonania działania, w postaci wypełnienia i przesłania formularza do Twojej firmy. Wskaźnik ten nazywa się w nomenklaturze agencyjnej wskaźnikiem konwersji i pozwala na zmierzenie ilości wypełnień formularza w stosunku do ilości wejść na Twoją stronę internetową. Krótko mówiąc, 1 wypełnienie formularza na 10 wejść na stronę www daje nam 10%  wskaźnika konwersji.

Teraz kiedy znasz już najważniejsze wskaźniki mierzalności skuteczności strony www, możesz z powodzeniem zlecić firmie która przeprowadza pozycjonowanie stron internetowych, wybicie Twojej oferty na 1 stronę w wynikach wyszukiwania, lub dokonać inwestycji w linki sponsorowane i mierzyć skuteczność działań.

Wiesz już na co powinieneś zwracać uwagę przy analizowaniu wyników, dlatego teraz możesz być pewny, że masz wpływ na  podniesienie skuteczności swoich działań. Powodzenia!

Licencja: Creative Commons
0 Ocena