Posłużę się tutaj własnym przykładem. Czyli na co „postawiłem” poszukując lidera do wspólnego biznesu internetowego. Mój przyszły lider to:

Data dodania: 2010-11-03

Wyświetleń: 1445

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Osoba „rozpoznawalna” w Internecie (wszak mój przyszły biznes miał opierać się o Internet). Nie mam tu od razu na myśli liderów z górnej półki (czyli Top Liderów MLM). Nawet lepiej byłoby, żeby był to lider „niższego szczebla” – istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie mógł On poświęcić Nam więcej czasu. Oczywiście warto również wiedzieć kto „przewodzi” danej strukturze krajowej.  Nasz przyszły lider powinien „działać” w Internecie już od jakiegoś czasu, powinien być widoczny na forach internetowych (branżowych i biznesowych), prowadzić własny blog (stronę internetową), organizować szkolenia (bądź współuczestniczyć w ich organizacji), pisać artykuły. Jego działania powinny być metodyczne oraz ukierunkowane na osiągnięcie określonego celu. Po co nam lider, który działa w Internecie po to tylko, żeby się pokazać.   

2. Człowiek o odpowiedniej wiedzy merytorycznej na temat samego biznesu i planu marketingowego, jak również technik sprzedaży. Powinien posiadać umiejętność motywowania partnerów. I co najważniejsze powinien być przekonanym co do słuszności działania w danym biznesie. Chyba nie ma nic gorszego niż jeśli liderem jest niedouczony malkontent, nieprzekonany co do biznesu, którym się zajmuje.

3. Lider doradca (ekspert). Musimy wiedzieć czy dany lider nastawiony jest na osiągnięcie szybkiego sukcesu, czy jest typem sprzedawcy czy też doradcy (eksperta). Wiedza ta pozwoli nam określić jakie będą oczekiwania lidera wobec Nas. Ważne jest to z tego względu, że sami też powinniśmy wiedzieć czy dobrze czujemy się „w skórze sprzedawcy”, czy też nam to nie odpowiada.

4. Lider dostępny. W grę wchodziły zarówno kontakty poprzez telefon, komunikatory głosowe i tekstowe, jak i też możliwość ewentualnych przyszłych kontaktów osobistych. Dobry lider jest osobą dostępną o różnych porach dnia. Jeśli nie może odebrać od Nas telefonu, czy też odpisać w krótkim czasie na nasze zapytanie, to przynajmniej poinformuje kiedy taka możliwość będzie istniała. A już niedopuszczalnym jest żeby lider nie skontaktował się z Wami niezwłocznie, gdy zarejestrujecie się z Jego linka referencyjnego bądź linka osoby z Jego zespołu. Powinniście się poznać jak najlepiej aby Wasza współpraca układała się płynnie i bez większych zgrzytów. Mówiąc krótko powinniście ocenić, czy możecie w każdej chwili liczyć na pomoc Waszego przyszłego lidera.

5. Lider niezbyt często zmieniający firmy, z którymi współpracuje. Różne są motywacje ludzi do podjęcia współpracy z daną firmą (jak i jej zaprzestania). Wiadomym jest, że najczęściej rezygnuje się ze współpracy z daną firmą MLM-u po 4-6 miesiącach od rozpoczęcia działalności. Jest procesem naturalnym i zrozumiałym, że poszukujemy właściwej firmy, a najlepszą metodą sprawdzenia czy dana firma Nam odpowiada, jest  właśnie współpraca z Nią. Podobnie jest w przypadku pracy „na etacie”. Jednak jeśli zauważymy, że dana osoba w ciągu krótkiego czasu zmieniła firmy wielokrotnie to powinniśmy poddać to pod rozwagę. Szczególnie jeśli dotyczy to już „okrzepłego” (doświadczonego) lidera. Pytanie – czego taki lider poszukuje? Większych pieniędzy, innej (może lżejszej) pracy, czy też firma z niego zrezygnowała. Warto byłoby zapytać przyszłego lidera o motywacje jakimi się kierował podczas zmiany firmy.

 Bardzo wiele jest „definicji” sylwetki lidera. Jedna z nich zwróciła  moją szczególną uwagę. Jest to część publikacji Programu Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ,,Przewodnik Lidera, portrety, inspiracje, pytania’’ właśnie na temat sylwetki lidera:

„Lider buduje zespół. Lider to ktoś, za kim inni podążają! Lider, za którym nikt nie podąża, jest tylko spacerowiczem! Lider nie jest sam. Ma zespół lub potrafi zebrać odpowiednich ludzi do poszczególnych zadań. Lider jest autorytetem dla swojego zespołu. „Liderstwo” nie wynika z formalnego stanowiska, zajmowanej pozycji, ale jest naturalną konsekwencją działań lidera. Lider ma zaufanie do ludzi, z którymi współpracuje. Wspiera ich, pomaga rozwinąć skrzydła. Słucha innych, szanuje ich zdanie i bierze je pod uwagę.”

Jeśli traficie na takiego lidera to jesteście szczęśliwcami, ponieważ taki lider to ideał ;)

 Podsumowując nie licz na to, że Twój lider będzie wykonywać pracę za Ciebie. Tak naprawdę lider jest od tego, żeby Cię zmotywować do ciężkiej pracy. Sukces osiągniesz razem z liderem ale musisz włożyć 100% własnego wysiłku, w przeciwnym wypadku nawet najlepszy lider (czy też sponsor) nie pomoże. Gdy nie wykażesz własnej inicjatywy to cała praca nie ma sensu. Powinieneś sformułować swoje cele, określić kierunki działań w Internecie, intensywnie się edukować i oczywiście przystąpić do działania.

A jak znaleźć właściwego lidera w Internecie? O tym w części III artykułu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena