0
głosów
- +

Jak zorganizować konferencję?

Autor:

Aktualizacja: 12.10.2007


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 10763 razy czytane
  • 6 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Organizacja konferencji nie jest łatwym zadaniem. W zależności od skali przedsięwzięcia, czas przeznaczony na przygotowanie konferencji może nam zająć od kilku tygodni do kilku miesięcy. Co należy zrobić i o czym trzeba pamiętać chcąc zorganizować udaną i owocną konferencje przedstawię w poniższym artykule.


Pierwszym krokiem do zorganizowania udanej konferencji powinno być określenie celu jakiemu ma służyć organizowana konferencja. Jeżeli już wiemy czemu ma służyć organizacja konferencji, mamy wstępny temat i zamysł całego przedsięwzięcia, powinniśmy przejść do planowania budżetu. Należy bardzo starannie przemyśleć wszystkie koszty związane z organizacją konferencji. Trzeba wziąć pod uwagę takie rzeczy jak: wynajem sali, liczba uczestników, catering, meble konferencyjne, krzesła konferencyjne, stoły itp. Koszty powstają również przy przygotowaniu materiałów konferencyjnych, wypożyczeniu dodatkowego sprzętu - rzutnik, ekran, tablice.
Kolejnym krokiem jest ustalenie liczby uczestników, która powinna być dostosowana do tematu konferencji i naszych możliwości związanych z budżetem. Następnie ustalamy termin, pamiętajmy przy tym aby zaplanowany termin nie kolidował z innymi podobnymi konferencjami i spotkaniami.
Musimy określić czas trwania całej imprezy i jej plan - szczegółowy program odczytów, prelekcji, przerw.
Mając już plan konferencji, możemy przejść do przygotowania i dystrybucji zaproszeń. Zaproszenia są jednocześnie naszą wizytówką, dlatego należy zadbać, aby były odpowiednio przygotowane. Zaproszenia można wysłać pocztą tradycyjną, e-mailem lub faxem, oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym.
Przy organizowaniu konferencji, pamiętajmy o przygotowaniu i zapakowaniu materiałów konferencyjnych, zapewnieniu uczestnikom dostępu do telefonów, faksu, Internetu, kserokopiarek etc.. Sprawdźmy nagłośnienie pomieszczeń, sprawności mikrofonów. Pamiętajmy o uwzględnieniu w menu dań wegetariańskich oraz o zapewnieniu szybkiej i sprawnej obsługi w sytuacji, gdy nie ma szwedzkiego stołu. Nie zapominajmy również o odpowiedniej ilości krzeseł konferencyjnych i sprawdzeniu sali - oświetlenia, aranżacja, ustawienia sprzętu audio i wideo, zasilanie, odpowiedni wystrój.
Po przeprowadzonej konferencji, należy wysłać materiały zaproszonym jak również i nieobecnym uczestnikom.

mil.com.pl

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij