1
głosów
- +

Obowiązki sprzedawcy wobec klienta artykuł jest promowany

Autor:

Aktualizacja: 11.10.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2123 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

E-commerce to dość specyficzna forma handlu, dlatego rządzi się własnymi prawami. Relacje między sprzedawcą a klientem odbywają się na nieco innych zasadach niż w tradycyjnych sklepach. I właśnie z powodu tej specyfiki sprzedawca powinien bardzo poważnie podejść do kwestii swoich relacji z klientami.


Odpowiedzialność sprzedającego jest właściwie taka sama jak w sklepie stacjonarnym, zaś konsument ma takie same prawa, a w pewnych sytuacjach robiąc zakupy w sieci ma nawet więcej uprawnień.

 

Ponieważ jako sprzedający nie masz możliwości nawiązania bezpośredniego kontaktu z kupującym musisz wzbudzić w nim zaufanie i dać mu poczucie bezpieczeństwa. Przede wszystkim musisz przestrzegać przepisów prawa odnoszących się do handlu w sieci.

 

Pierwsza i zasadnicza kwestia na którą klient zwróci uwagę, to informacje o sprzedawcy. Klient ma prawo wiedzieć z kim zawiera umowę. Twoim obowiązkiem jest udzielenie niezbędnych informacji na swój temat. Na stronie sklepu powinny znajdować się dane dotyczące przedsiębiorstwa, nazwa, dane teleadresowe, informacje o numerze i organie, który zarejestrował działalność gospodarczą oraz forma prawna.

Jeśli chcesz uchodzić za uczciwego sprzedawcę poinformuj klienta na temat procedury reklamacyjnej. Klient powinien wiedzieć gdzie i jak może złożyć reklamację jeśli towar nie spełni jego oczekiwań. Powinieneś jasno określić na jakich zasadach owa reklamacje będzie rozpatrywana. Najlepiej zrobić to na samym początku, tzn. Umieścić informację na stronie, lub w regulaminie. Jeśli poinformujesz klienta o zasadach reklamacji dopiero w momencie jej zgłoszenia stracisz na wiarygodności.

Ponadto musisz wiedzieć, że klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej umowy, ma na to 10 dni, i co ważne może to zrobić bez podania przyczyny. Wystarczy, że złoży pisemne oświadczenie o odstąpieniu i wyśle je przed upływem tego terminu. Jako sprzedawca musisz pamiętać, że w razie odstąpienia przez klienta od umowy uważa się, że nie została ona w ogóle zawarta i jest on zwolniony jest ze wszelkich zobowiązań.

Podstawową z punktu widzenia klienta informacją są także pełne dane dotyczące ceny poszczególnych produktów. To znaczy dobrze zaznaczyć w jakiej walucie jest podana cena (niby oczywiste, ale nie zawsze), czy zawiera VAT, oraz – w razie potrzeby- różnego rodzaju cła czy inne podatki. Koniecznie zaznacz czy w cenę są wliczone koszty dostawy. Uchroni to ciebie i kupującego przed ewentualnymi nieporozumieniami.

Zanim klient dokona zakupu musisz go poinformować odnośnie sposobów dokonywania płatności w Twoim sklepie.

Jako sprzedający masz także obowiązek poinformować klienta na temat czasu realizacji zamówienia. Termin dostarczania produktów to kwestia bardzo istotna z punktu widzenia kupującego, jeśli zależy Ci na jego zaufaniu postaraj się by czas realizacji był jak najkrótszy.

Twoje obowiązki wobec klienta powinny stać się ” dekalogiem” twojego sklepu. Jeśli będziesz skrupulatnie się z nich wywiązywał kupujący z pewnością docenią Twoją rzetelność, a nagrodą będzie wzrost sprzedaży i stała rzesza wiernych klientów.

ab

Agencja interaktywna PR "Kreator" Naszym głównym zadaniem jest dbanie o pozytywny wizerunek firm w Internecie. Tworzymy kampanie wizerunkowe w Internecie. Specjalizujemy się w copywritingu, czyli pisaniu tekstów reklamowych na strony www, ulotki i foldery reklamowe. Wkrótce uruchamiamy nowy projekt - oprogramowanie dla sklepów internetowych


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij