0
głosów
- +

Jakie znaczenie ma wyposażenie sklepu?

Autor:

Aktualizacja: 08.10.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2539 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Współcześnie w każdej niemal gałęzi handlu istnieje ogromna konkurencja. Na rynku toczy się prawdziwa walka o klienta. Stosowane są różne techniki przyciągnięcia jego uwagi i zbudowania z nim prawidłowych stosunków, aby chciał on dokonać ponownego zakupu w danym sklepie.


Najmniejsze niedopatrzenie może kosztować utratę klienta na rzecz konkurencji. Jednym z najistotniejszych elementów prawidłowego funkcjonowania jest wyposażenie sklepów. To ono świadczy o nowoczesności sklepu oraz przystępności punktu handlowego dla klienta. Wyposażenie sklepów spełnia wiele istotnych funkcji. Półki służą do ekspozycji towarów, wózki i koszyki do ich przemieszczania po sklepie natomiast terminal kart debetowych i kredytowych ułatwia płatność. Różne elementy wyposażenia pełnią przynajmniej jedną funkcję. Im łatwiejsze jest dokonywanie zakupów w danym sklepie tym chętniej i częściej klienci będą to robić.

Dobór odpowiedniego wyposażenia powinien być dopasowany do charakteru sklepu. Wózki zakupowe nie będą dobrym rozwiązaniem w małym sklepie, natomiast terminal płatniczy na nic się nie zda w budce warzywnej na targu. Dużą rolę w doborze wyposażenia odgrywają potrzeby zakupowe klienta. Półki powinny mieć taką wysokość aby klienci swobodnie mogli sięgnąć po towary, których zakupem są zainteresowani.

Sklepy o dużej powierzchni takie jak super i hipermarkety powinny być wyposażone w wózki, aby klienci mogli robić zakupy bez konieczności dźwigania dużej ilości ciężkich towarów. Sklepy odzieżowe i obuwnicze powinny być wyposażone w lustra, aby przed dokonaniem zakupu klient mógł zobaczyć jak wygląda w danej garderobie.

Wyposażenie sklepów ma umożliwiać swobodne dokonywanie zakupu potencjalnym klientom, oraz ułatwiać pracę zatrudnionym w nim osobo. To właśnie dlatego tak istotny jest jego dobór a także ciągłe jego usprawnianie.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij