0
głosów
- +

Tylna belka – to już nie problem!

Autor:

Aktualizacja: 28.08.2010


Kategoria: Motoryzacja / Motoryzacja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 5311 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Dość częstą awarią samochodów francuskich jest uszkodzenie zawieszenia, które związane jest z szybko postępującą eksploatacją jego elementów, szczególnie w polskich warunkach. Czy da się dobrze naprawić tylną belkę, tak aby auto służyło nam jeszcze kilka lat?


W starszych modelach samochodów francuskich marek dość częstą awarią jest uszkodzenie tylnej belki. Jeśli twój Peugeot, Citroen lub Renault zaczyna dziwnie piszczeć, skrzypieć lub trzeszczeć, a odgłosy te dobiegają z tylnej części podwozia, to znaczy, że czas zająć się układem zawieszenia.

Do czego może doprowadzić zlekceważenie pierwszych objawów uszkodzenia tylnej belki? Dające się usłyszeć odgłosy to skorodowane łożyska, które doprowadzają do coraz większego tarcia. Jeśli w porę nie zareagujemy, powstaną „luzy”, które w konsekwencji doprowadzą do utraty geometrii belki i skręcenia tylnych kół do środka. Uszkodzeniu może ulec również bieżnik naszych opon. Gdzie w takim razie szukać pomocy?

Na szczęście istnieją warsztaty, które specjalizują się w takich naprawach. Regeneracja tylnej belki jest możliwa w modelach Peugeot: 206, 306, 106, 405, 205, 309, Partner, Citroen: Xsara, Saxo, Ax, Zx, Xsara Picasso, Berlingo oraz Renault: Kangoo, Laguna, Megane, Scenie, 19 i Clio (w których tylna belka oparta jest na resorowaniu drążkami skrętnymi). Naprawa taka odbywa się na poczekaniu i trwa około 1,5 godziny. Do jej wykonania używane są z reguły najwyższej jakości oryginalne części: SNR, Timken-Torington (Nadella), Hutchinson, Kleber oraz części zamienne z ASO Peugeot Citroen. Wszystko wykonywane jest za pomocą maszyn i specjalistycznych urządzeń, co gwarantuje przywrócenie elementowi fabrycznego stanu technicznego. Tak zregenerowana tylna belka wytrzyma z powodzeniem kolejne 5-6 lat i około 100 tys. km eksploatacji.

Lista Tagów: tylna, belka, regeneracja, tylnej, belki

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij