0
głosów
- +

Pozycjonowanie a tworzenie stron www

Autor:

Aktualizacja: 24.08.2010


Kategoria: Internet i Komputery / Tworzenie Stron


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1574 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Zajmując się pozycjonowaniem stron natrafiam bardzo często na „przystosowane strony do pozycjonowania” Patrząc na kod strony zaczynam się zastanawiać, w którym miejscu ona była przygotowana do pozycjonowania. Poniżej znajdziesz najważniejsze elementy, które zostają pominięte już w początkowej fazie projektowania stron.


Przecież projektowanie stron www to prosta sprawa.

Meta Tagi. Są to znaczniki, które opisują zawartość strony czy też już samej podstrony. Możemy wyróżnić title, description i keywords. Ten ostatni parametr nie ma już takiego znaczenia jak kiedyś, ale nie zaszkodzi jeśli będzie możliwość edytowania również i tego parametru. W tej chwili w taki sposób tworzy się strony aby można je było w łatwy sposób edytować. Jednak wykonawcy stron nie przewidują często miejsca gdzie w panelu administracyjnym można w prosty sposób edytować wszystkie meta Tagi dla poszczególnych podstron. W przypadku stron firmowych, gdzie liczebność podstroi jest mniejsza to nie jest tak wielki problem, ponieważ w prosty sposób można edytować każdą podstronę i umieścić meta Tagi. Większy problem jest ze sklepami internetowymi. Tworzenie stron www powinno również przewidywać takie sytuacje by każda strona produktowa miała swoje własne meta. Jak to zrobić? W bardzo prosty sposób. Należy wykonać w taki sposób stronę sklepu aby skrypt sam generował meta Tagi. Dzięki panelowi administracyjnemu możesz dodawać nowe produkty. Standardowo możesz umieścić tytuł czyli nazw produktu jak i krótki i długi opis. Z tych elementów mogą być tworzone automatycznie meta. Tytuł produktu może być title strony. Krótki opis najlepiej umieścić jako description stron. Słowem kluczowym może być nazwa produktu, opis modelu i producent. W taki sposób przygotowany sklep będzie w prosty sposób budował tzw. długi ogon.

 

Obrazki produktów jak i grafika na stronie. Każda grafika powinna mieć przynajmniej argument „alt” – alternatywny tekst. Jeśli pojawi się problem z pokazaniem obrazu na stronie pojawi się alternatywny tekst. Jest on również pewnym wyznacznikiem dla robota google tego co znajduje się w obrazie. Tworząc stronę www zadbaj o to by administrator miał możliwość dopisać alt do wrzucanego na stronę obrazu. Dodatkowo może mieć możliwość nazwania znacznika title, ale to już będzie zależało od ciebie.

 

Opis linków. W każdym linku w obrębie naszej strony powinien być title. To kolejny sygnał dla robota google jak i użytkownika czego może spodziewać się po kliknięciu w link. Po najechaniu na tekst bądź obrazek, który jest odnośnikiem pojawi się chmurka z Twoim title. Zadbaj o to by administrator mógł dodawać title do odnośników w treści, którą tworzy na stronie. Linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważnym elementem optymalizacji strony www.

 

Podsumowując postaraj się zadbać o te elementy na etapie tworzenia strony www. Oczywiście elementów, które wpływają na pozycjonowanie strony jest więcej, ale na te powyżej Ty sam możesz wpłynąć tworząc serwis. Reszta w dużej mierze zależna jest od właściciela strony i pozycjonera.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij