Podczas wzrostu gospodarczego, jeżeli firma dobrze sobie radzi właściwie nie musi się zastanawiać nad swoim własnym funkcjonowaniem, wystarczy że produkuje coś co ludzie chętnie kupują.

Data dodania: 2010-08-23

Wyświetleń: 1996

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Właściciel firmy, mając duży popyt na swoje produkty, który przynoszą mu duże zyski nie zastanawia się nad tym jak zaplanować swoje wydatki, jak sprawdzić czy firma pracuje efektywnie, czy nie wydaje się pieniędzy na marne. Jeżeli zarabiamy na naszych produktach, to wydaje nam się, że wszystko jest w porządku i koszty produkcji są takie jakie powinny być. Problem pojawia się wtedy gdy gospodarka przeżywa kryzys, lub gdy na rynku pojawiają się mocni konkurenci. Wtedy nagle okazuje się, że cena naszego produktu zaczyna być za wysoka, lub mało konkurencyjna dla konsumentów. Niestety jeżeli orientujemy się w ostatniej chwili często już jest zapóźni, ponieważ zanim przeanalizujemy finanse naszego przedsiębiorstwa i dokonamy potrzebnych poprawek, konkurencja może już przejąć nasze udziały na rynku.

Żeby zapobiec takim sytuacjom potrzebne nam jest rozplanowanie wydatków i obserwowanie ich skuteczności, czyli innymi słowy budżetowanie. Chodzi w nim o to, żeby firma zastanowiła się nad tym na co będzie przeznaczać pieniądze w nadchodzącym roku i w co inwestować. Następnie budżet jest wdrażana do realizacji i zaczyna się również kontrola jego wykonywania. Tylko dzięki takiemu podejściu firma może zobaczyć na co wydaje pieniądze i wprowadzić planowanie w strukturę tych wydatków. Mimo, że dopiero w czasach kryzysu okazuje się jak ważne jest budżetowanie dla firmy, to warto zainwestować w nie dużo wcześniej. W ten sposób będziemy mieli nie tylko możliwość odpowiedniego zmienienia wydatków na czas kryzysu, ale także odpowiedniego ich zoptymalizowanie w czasie prosperity kiedy warto nie tylko sprzedawać jak najwięcej, ale także inwestować.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena