Bardzo wiele czasu poświęca się na przekonywanie każdego współpracującego z marketingiem sieciowym aby zapraszał jak najwięcej osób na prezentacje prowadzone przez "bardziej doświadczone osoby". Ale czy aby na pewno te osoby mają wiedzę o technikach prezentacji? 

Data dodania: 2010-08-03

Wyświetleń: 3039

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ta wiedza o technikach prezentacji jest uniwersalna więc dopilnuj abyś Ty lub twoi sponsorzy ją posiedli i wdrożyli od zaraz, ponieważ zwiększysz skuteczność swoją i swojej grupy w pozyskiwaniu partnerów oraz klientów.

Na początek klika uwag dotyczących podstaw. Do technik prezentacji przejdziemy za chwilę.

Po pierwsze. Nie szykuj swojej prezentacji na kartce i nie posiłkuj się nią. Jeśli nie wygłaszasz tego z mównicy sejmowej nikt nie będzie Ciebie słuchał.

Po drugie. Jeśli prezentujesz grupie to powinieneś mieć świadomość tego, że trzeba coś ważnego przekazać aby utrzymać uwagę grupy. Pamiętaj, że żadna osoba pojawiająca się na spotkaniu nie pojawia się tam przez przypadek.

Prowadząc prezentację warto jest się zaznajomić z 4 typami osobowości. Pomoże Ci to w dotarciu do każdej osoby z jaką będziesz się kontaktować. Więcej o tych charakterach osobowości i jak ważne jest budowanie więzi pomiędzy prezentującym i słuchającym możesz przeczytać w darmowym poradniku dostępnym tutaj.

Techniki Prezentacji przy stole.

Prowadząc prezentację przy pojedynczym stole upewnij się, że jesteś na jednym z jego końców lub na samym środku jego długości.

Jeśli  znasz wśród grupy osoby nastawione negatywnie do twojego produktu/usługi/szansy na biznes to posadź ich zaraz po swojej prawej lub lewej stronie. Są to pozycje o bardzo słabej mocy do dyskusji i mało autorytatywne. Najgorzej dla Ciebie jest jeżeli taka osoba usiądzie po przeciwnej stronie stołu, ponieważ to jest sektor oponentów.

Nawet jeśli tam usiądzie osoba, z którą współpracujesz od pewnego czasu będzie miała naturalną skłonność do poprawiania tego co mówisz, ale ze względu na relacje między wami może zachować to dla siebie. Dlatego tak ważne jest, kogo i gdzie posadzisz.

Techniki Prezentacji z projektorem. 

Teraz przestawię Ci jedną z najpotężniejszych technik prezentacji - tzw. kotwice przestrzenne. To część zagadnienia NLP zastosowana teraz w marketingu sieciowym.

Kotwice polegają na w gruncie rzeczy na wywołaniu pewnego zachowania „na zawołanie”. Najprostszym przykładem kotwicy jest twoje własne imię. Jeśli jesteś obecnie pochłonięty czytaniem tego tekstu, a ktoś wejdzie i zawoła twoje imię to całkowicie zmienisz swoje skupienie z czytania i przeniesiesz je na osobę, która wypowiedziała twoje imię.

W technice prezentacji z projektorem używać będziemy kotwic, których zadaniem będzie oddzielenie faktów, emocji pozytywnych i emocji negatywnych od siebie.

W tym celu wyobraź sobie scenę, na której masz prowadzić prezentację i mównicę. Jeśli jest to prezentacja bez sceny i mównicy potraktuj stół, na którym jest projektor jako mównicę, obierz jedno miejsce ZA tym stołem. Będzie to miejsce z którego będziesz mówić FAKTY (nazwę je punktem A). Mównica kojarzy się większości ludzi z nudnym przemówieniem jakiegoś polityka albo nauczyciela. To wywołuje złe odniesienia. Dlatego wszystkie informacje, gdzie mówimy o suchych faktach wygłaszamy z tego właśnie miejsca.

Kolejne miejsce to około 1,5 metra po lewej od miejsca z faktami. Punkt B. Z tego punktu będziesz przedstawiać wszystkie złe informacje poruszane w trakcie prezentacji.  Wszystko co może lub jest źle odbierane przez ludzi na prezentacji, z tego punktu mówisz o problemach.

Ostatnim punktem tej techniki prezentacji jest miejsce w odległości 0,7 – 1 metra na prawo od pozycji z FAKTAMI. Punkt C. Z tego miejsca wygłaszasz wszystkie pozytywne, ekscytujące, budujące i motywujące obrazy. Wszystko co byśmy chcieli aby zostało dobrze odbierane przez grupę osób mówimy z tego właśnie miejsca.

Przykład: 

Możesz zacząć w punkcie A prezentując FAKTY dotyczące twojego biznesu, skąd się wzięła firma, zacząć opowiadać o usługach/produktach  i przejść do miejsca C, gdzie leży produkt, pokazać go wymienić CECHY i KORZYŚCI tego produktu/usługi. Następnie można wrócić do punktu A i rozpocząć opowiadanie o możliwościach zarobkowych.

W pewnym momencie przejdź do punktu B i zrób coś co się nazywa identyfikowaniem problemu czyli w skrócie opowiedz np. „są osoby, które pracują przez wiele lat na etacie tylko po to aby uzyskać niesatysfakcjonujące wynagrodzenie i pozwalać komuś decydować kiedy mamy jechać na dwa tygodnie wakacji”. Można ułożyć różne wariacje problemów i stosować je dokładnie pod swój produkt/usługę/biznes, ale zawsze wypowiadać je z miejsca B.

Po nakreśleniu problemu trzeba pokazać rozwiązanie, więc przemieszczasz się z punktu B (problemy) do punktu C (rozwiązania) i mówisz, co można mieć dzięki temu biznesowi/produktowi. Np. "Wyobraź sobie, że budujesz pasywny dochód, który zapewni Ci stały przychód gotówki i w czasie kiedy pojedziesz sobie na miesięczne wakacje pieniądze nadal będą płynęły, kto chciałby mieć więcej takich wakacji?”. Podekscytowanie, pozytywne emocje to zawsze punkt C.

Możesz się tak poruszać przez całą prezentację pomiędzy A, B i C, ale pamiętaj aby zakończyć ją w punkcie C, aby ostatnie co widzowie zapamiętają to dobre emocje. To jeden z najważniejszych celów w tej technice prezentacji.

Wyobraź sobie, że dajesz grupie sposobność zadawania pytań, a ktoś pyta się o możliwość przystąpienia do sieci i o wymogi jakie są stawiane . Ty przemieszczasz się do punktu C i możesz w tym czasie zacząć mówić „Oczywiście przystąpienie do biznesu wymaga pewnego poświęcenia i zaangażowania, ale my jesteśmy tutaj od tego aby Ci pomóc w osiągnięciu rezultatów, zarobieniu pieniędzy i realizacji twoich celów”.

Dyskusja o innym produkcie albo o innym marketingu sieciowym powinna być prowadzona z punktu B (negatywne odczucia, problemy), a dając inne rozwiązanie (twoje) przemieść się do punktu C.

Możesz także stojąc w punkcie B pokazać prawą ręką na C wypowiadając słowa „jeśli znajdziesz bardziej wykwalifikowanych w pomocy grupie albo lepszy produkt lub usługę, to (i tutaj pokazujesz obiema rękoma pod swoje nogi, ponieważ stoisz na punkcie B) powinieneś z nimi pracować”.

Od teraz przyjrzyj się kiedy ktoś wygłasza coś z mównicy i gestykuluje kotwicząc. Zwróć uwagę na to jakie słowa wypowiada kiedy używa prawej dłoni, a jakie słowa kiedy lewej. Stojąc w miejscu również można używać kotwic w ten sposób i kotwiczyć pozytywy na prawej ręce, a negatywy na lewej.

Kiedy się nauczysz tej techniki prezentacji będziesz w stanie wykorzystywać strategicznie postawione kotwice.

Nigdy się nie poddawaj

Przeczytaj także artykuł "Jak rozpoczynać i prowadzić spotkania twarzą w twarz?" oraz "3 kluczowe pytania otwierające drzwi do umysłu klienta"

Licencja: Creative Commons
0 Ocena