Bardzo dużo dystrybutorów pracujących w branży marketingu sieciowego dołączając do nowej firmy podpisuje umowę, której nawet dokładnie nie przeczytali. Nie znają dogłębnie planu kompensacyjnego, ani warunków umowy współpracy.

Data dodania: 2010-11-29

Wyświetleń: 2986

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jest to jednak dużym błędem. Nie wystarczy rzucić powierzchownie okiem na poszczególne punkty umowy. Lepiej sprawdzić wszystko skrupulatnie kilka razy, aby nie musieć polegac tylko na wiedzy sponsora.

Jeżeli przeczytałeś jednak uważnie warunki umowy to zapewne zwróciłeś uwagę na pewien ważny punkt, który dotyczy zdecydowanej większości firm MLM. Chodzi tutaj o zakaz używania znaku firmowego, lub nawet nazwy firmy w reklamach i ogłoszeniach. Istnieje możliwość zdobycia takiego pozwolenia od zarządu firmy, ale zazwyczaj na to trzeba sobie zapracować, więc jest to opcja zarezerwowa dla osób na bardzo wysokich pozycjach.

Paradoksalnie, taki zakaz sprawia, że pozyskanie nowych klientów lub partnerów biznesowych z poza kręgu znajomych i rodziny staje się bardzo, ale to bardzo trudnym zadaniem. Przyjrzyjmy się zatem jak działają duże sieci skelpów. Weźmy przykładowo jeden z marketów budowlanych Castorama. Czy Castorama sprzedaje swoje produkty? Nie. Sklep ten oferuje nam asortyment budowlany, róznego rodzajau produkty wielu najepszych firm w tej branży. Sprzedają inne marki, ale w reklamach reklamują zawsze siebie na pierwszym miejscu, budując tym samym swoją markę. Dzięki temu klient wie, że w sklepie tym może liczyć na:

1. Wygodę - praktycznie wszystko co potrzeba do remontu w jednym miejscu,

2. Atrakcyjne ceny - duże sklepy, a w szczególności sieci sklepów obracają bardzo duża ilością towaru, dlatego zamawiąjąc więcej  dostają duże zniżki od producentów, dzięki czemu mogą sprzedawać taniej

3. Fachową poradę - Duże sklepy mają przeszkolony personel, który zawsze pomoże nam znaleźć towar, lub pomoże podjąć ciężką decyzję.

4. Duże magazyny - na wypadek potrzeby większej ilości towaru.

Zatem sieć sklepów Castorma jest rozpoznawalna jako solidny, tani sklep z materiałami budowlanymi. Taka pozycję zbudowali sobie na rynku. Co to ma wspólnego z tobą i z marketingiem sieciowym? Całkiem dużo.

Ty jako osoba musisz najpierw tak jak sklep zbudować własną markę   - ty jako Jan Nowak stanowisz firmę jednoosobową. Czy jesteś w stanie przekonać nowego klienta, że współpraca właśnie z tobą będzie rzeczywiście zyskowna? To bardzo ważne, by zaprezentować się z jak najlepszej strony. Nowy klinet czy też potencjalny partner chce wiedzieć, co takiego masz do zaoferowania, aby kupić ten produkt właśnie od ciebie, lub podjąć współpracę właśnie z tąbą, a nie z kimś innym. Mowa tutaj w szczególności o osobach, których nie znasz wcale, lub znasz raczej słabo.

Staraj sie być jak najepszym profesjonalistą w swoim fachu, poznaj dokłładnie swoje produkty, używaj swoich produktów, poznaj na wylot plan kompensacyjny firmy oraz wszelkie możliwe pozycje do zdobycia, tak by twój rozmówca widział, że jesteś odpowidnią i kompetentną osobą na danym stanowisku, z którą warto rozpocząć współpracę.


Licencja: Creative Commons
2 Ocena