0
głosów
- +

Sztuka doskonalenia techniki jazdy motocyklem

Autor:

Aktualizacja: 23.07.2010


Kategoria: Motoryzacja / Wyścigi


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2979 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

...optymalny nacisk na oba koła to jeden z parametrów dla maksymalnego wykorzystanie przyczepności. Gdy zaś przyczepność opon doskonała i wiedza o tym co można z nią zrobić w zakręcie wystarczająca, to już dobry argument dla bezpiecznego zwiększania prędkości...


Stopniowo wzrasta zainteresowanie motocyklami szczególnie tymi najmocniejszymi powyżej 120 KM. Byłoby na miejscu poznać najskrytsze tajniki prowadzenia takich potworów i zainteresować się rozwijaniem własnych umiejętności jeździeckich. Fatalnie wygląda gość na topowym ścigancie, kiedy zaczyna w zakręcie manewrować jak żółtodziób.

Wychodząc naprzeciw trendom szkoleniowym chcielibyśmy zaproponować rozwinięcie tematu uczenia się techniki jazdy dla amatorów motocykli sportowych i enduro. Czy się to komu podoba, czy nie, najlepszym miejscem dla doskonalenia techniki jazdy szosowej jest zamknięty tor wyścigowy, tor motocrosowy lub wydzielony odcinek tras enduro, gdzie pod okiem instruktora możemy doskonalić wszystkie elementy prowadzenia pojazdu. Możemy w tych bezpiecznych warunkach ten sam zakręt przejechać z różną prędkością i to wiele razy. Pozwala to dopasować optymalny tor jazdy, oswoić szybkość, przybrać najlepszą pozycję w siodle dla uzyskania jedności z pojazdem. Drogą do tego jest balans ciała i uzyskanie właściwego środka ciężkości podczas ruchu. Optymalny nacisk na oba koła to jeden z parametrów dla maksymalnego wykorzystanie przyczepności. Gdy zaś przyczepność opon doskonała i wiedza o tym co można z nią zrobić w zakręcie wystarczająca to już dobry argument dla bezpiecznego zwiększania prędkości. Chcielibyśmy z grupą chętnych wybrać się na treningi szkoleniowe na tor do Poznania. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie mistrza i vice mistrza Polski Superbike w wydaniu mojej skromnej osoby, możemy przeprowadzić szkolenia dla motocyklistów podnosząc poziom bezpiecznej szybkiej jazdy.  Podczas takiej sesji opowiem i pokażę jak awaryjnie hamować, jak sprawnie przyspieszać, omijać przeszkody, obserwować drogę, siedzieć na motocyklu sportowym oraz oczywiście jak winąć po winklach. Nieprawdziwe są również opinie, że treningi torowe są przeznaczone dla wytrawnych jeźdźców, przeciwnie gdzie jak nie tu może szybko rozwijać technikę nowicjusz ?

Dokładnych terminów nie mogę podać, gdyż Automobil Wielkopolski specyficznie nimi w tym roku gospodaruje. Doskonałe możliwości oferował w latach poprzednich Jacek Grandys organizując treningi jeździeckie na wysokim poziomie. Postaram się zamieszczać informację o przygotowaniach na bieżąco tutaj

Automobil Wielkopolski zaprasza na organizowane wolne treningi.

Terminy 2010:
04 sierpnia ,  środa  09.00-18.00
09 września , czwartek   09.00-17.00
14 września ,  wtorek   15.00-18.00
05 października ,  wtorek   15.00-18.00

Zgłoszenie należy przesłać na adres:
Dział Organizacji Imprez  Tor Poznań, ul. Wyścigowa 3; 62-081 Poznań
tel. 061/814 35 11; fax  061/ 868-22-68 e-mail: [email protected]

Z uwagi na zwyczajowe lekceważące podejście "działaczy" do motocyklistów radzę sprawdzić tel. przed wyjazdem termin.
A oto kilka informacji technicznych dotyczących toru Poznań:  długość: 4083 m ( szerokość: 12 m. zakrętów 14, prosta: 560 m )

Oficjalne sygnały flagowe na torze pokazywane przez sędziów wirażowych są następujące:

- Biała flaga powiewająca :  Uwaga, samochód bezpieczeństwa na torze.

- Niebieska trzymana nieruchomo : Ostrzeżenie: oznacza bezpośrednio za Tobą szybszy pojazd.

- Niebieska flaga powiewająca : Ostrzeżenie: będziesz wyprzedzany przez szybszy pojazd.

- Żółta flaga trzymana nieruchomo : Niebezpieczeństwo, jechać ostrożnie, nie wyprzedzać.

- Żółta flaga powiewająca : Bezpośrednie niebezpieczeństwo,przygotować się do zjazdu, nie wyprzedzać.

- Czerwona flaga powiewająca : Wszyscy zawodnicy muszą zjechać do depo. Koniec sesji.

- Zielona flaga : Trasa wolna , kontynuacja wyścigu.

- Czarna flaga pokazywana z numerem zawodnika : Zawodnik musi zjechać do depo.

- Czarna z pomarańczową kropką : Zagrożenie Twego pojazdu, awaria, zjazd z toru.

- Czarno biała skos z numerem : Ostrzeżenie za nie sportowe zachowanie.

- Czerwono żółta flaga : Niebezpieczeństwo, śliska nawierzchnia, nie wyprzedzać.

- Czarno biała szachownica : Koniec treningów/wyścigu.

Rekordzistą czarnej wstęgi  jest Andy Meklau na motocyklu GSX-R 1000  Superbike , który 30-08-2009 r. podczas ostatniej edycji WMMP uzyskał czas. ? 1 min. 32,466 sek.

Na naszej stronie emotocykl.pl będziemy zamieszczać artykuły o podobnej tematyce.

Proponuję zamieszczać także własne wypowiedzi w formie komentarzy lub artykułów do czego zachęcam.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij