Kiedyś, kiedy korzystano głównie z tradycyjnej poczty i tradycyjnych listów, otwierając kopertę można było wysnuć przypuszczenia co do zawartości listu, po jego pierwszych widocznych linijkach. W dzisiejszych czasach podobną funkcjonalność zapewniają okienka podglądu.

Data dodania: 2010-07-13

Wyświetleń: 1664

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

W e-mail marketingu okienka podglądu wiadomości e-mail są odpowiednikiem tej części listu, którą widać przed zagięciem kartki. Okienka podglądu stały się standardowym sposobem na szybkie rzucenie okiem na zawartość wiadomości e-mail i zdecydowanie, czy jest ona warta przeczytania, czy nie. Naszym zadaniem jest doprowadzenie do tego, żeby wiadomość została przeczytana, zatem naszą misją, prowadząc kompleksowy e-mail marketing, jest przyciągnięcie uwagi zawartością tzw. „above the fold", czyli tą którą widać w okienku podglądu wiadomości. Musimy zatem stworzyć tą część wiadomości e-mail przy pomocy grafiki i tekstów, które najlepiej przyciągną uwagę.

Zaprojektuj i napisz swój e-mail newsletter tak, aby to co oferujesz, wezwanie do działanie, wskaźnik pilności wiadomości oraz marka znalazły się w sekcji „above the fold".

Musisz sobie uświadomić, że każdy odbiorca twojej wiadomości e-mail może mieć inne ustawienia dla okienka podglądu w swoim kliencie poczty e-mail. Może to skutkować tym, że nie zawsze informacje, które będziesz chciał pokazać w pierwszej kolejności będą widoczne w okienku podglądu wiadomości. Zaprojektuj i przetestuj swój e-mail newsletter w różnych formatach, żeby upewnić się, że ta część, którą chcesz pokazać w sekcji „above the fold" będzie zawsze i u każdego widoczna.

Wiele klientów poczty e-mail domyślnie blokuje grafiki w okienku podglądu, zatem dobrym pomysłem będzie uwzględnienie atrybutu „alt" dla obrazów podczas tworzenia i projektowania wiadomości e-mail. Atrybuty „alt" pomagają polepszyć dostępność twojej wiadomości dla osób z wadami wzroku. W niektórych krajach prawo nakazuje dostosowanie wszelkich wiadomości e-mail tak, aby były one dostępne dla ludzi z wadami wzroku - chcąc prowadzić profesjonalny e-mail marketing, musimy przestrzegać prawa.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena