Można się spodziewać, że marketing internetowy w najbliższym czasie zdominuje marketing tradycyjny - już są ku temu przyczynki. Sieć jest bowiem miejscem o niezwykłej sile. W połączeniu z siłą strategii marketingowych daje siłę perswazji.

Data dodania: 2010-07-08

Wyświetleń: 1950

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Szerokie możliwości oferowane przez Sieć, doprowadziły do wyodrębnienia gałęzi marketingu skupiającego się na prowadzeniu kampanii promocyjno-sprzedażowych w Internecie. Marketing interaktywny jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin. Zleceń do budowania kampanii internetowych nie brakuje, a i pole działania jest na tyle szerokie, że firmy marketingowe są w stanie bez problemu zaoferować kompleksowe usługi z wykorzystaniem wszelkich możliwych form promujących.
Najpopularniejszą formą reklamy jest tzw. Display, który w znakomity sposób przyczynia się do kształtowaniu wizerunku firmy i zakorzenienia się symbolów identyfikacyjnych marki w świadomości odbiorców.
Burzliwie rozkwita również Social Media Marketing - a więc wszelkie działania marketingowe wykorzystujące aktywną działalność Internautów w serwisach społecznościowych, na blogach, miniblogach, forach internetowych itp. Często wiąże się to z wykorzystywaniem technik marketingu szeptanego i wirusowego.
W ostatnim czasie nieocenioną wartość ma także marketing wyszukiwarkowy, a więc działania prowadzące do osiągnięcia przez dana stronę internetową pozycji jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. Do nich należą praktyki SEO i SEM, które pozwalają dotrzeć do zleceniodawcy za pomocą słów kluczowych powiązanych z jego ofertą.
W typowej kampania marketingowej w Internecie nie może tez zabraknąć e - Public Relations. W tym zakresie mieści się rozbudowa strony internetowej zleceniodawcy, możliwe jej usprawnienie, wyposażenie we wszelkie funkcjonalne rozwiązania, a także elementy skupiające potencjalnych klientów, jak chociażby kąciki doradcze. Promowaniu służy także tworzenie tekstów publicystycznych o różnorodnej tematyce, ale z odnośnikami do serwisów obsługiwanych przez zleceniodawcę.
Można się spodziewać, że marketing internetowy w najbliższym czasie zdominuje marketing tradycyjny - już są ku temu przyczynki. Sieć jest bowiem miejscem o niezwykłej sile. W połączeniu z siłą strategii marketingowych daje siłę perswazji.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena