0
głosów
- +

Internetowy zakupoholizm

Autor:

Aktualizacja: 08.07.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1800 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Według badan CBOS w 2005 roku z możliwości handlu elektronicznego w Polsce korzystało 42,3% Internautów. W ciągu pięciu lat odsetek ten wzrósł do 67%. Dlaczego tak często i chętnie robimy zakupy przez Internet? Na czym polega magia Sieci?



            Zakupy przez Internet są przede wszystkim dużym ułatwieniem dla konsumentów. Bez wychodzenia z domu klient może dotrzeć do oferty serwisów sprzedażowych. Odnalezienie pożądanego produktu zajmuje kilka sekund – tyle, ile potrzebuje wyszukiwarka, by wskazać swoje propozycje. Płatności możemy dokonać również za pośrednictwem sieci, a zamówionego towaru spodziewać się już na drugi dzień roboczy. Sporym ułatwieniem zarówno dla sprzedających, jak i kupujących jest coraz powszechniejsza możliwość wystawiania i odbierania faktur drogą elektroniczną. Badania dowodzą, że co druga firma w Europie przynajmniej raz w miesiącu wysyła i przyjmuje faktury przez Internet, co można przełożyć na ponad 40% konsumentów, którzy wykorzystują taką możliwości.

            Dużą zachętą do korzystania ze sprzedaży internetowej jest szeroki wybór oferowanych produktów po bardzo niskich cenach, niekiedy niższych nawet o 50% od ceny w tradycyjnych sklepach. Atrakcyjność ceny wynika z faktu, że prowadzenie procesu sprzedaży w sieci możliwe jest przy stosunkowo niskich kosztach. Sprzedawcy nie muszą zatrudniać wielu osób do prowadzenia działalności, nie wymaga się od nich również posiadania lokalu handlowego.

            Firmy zajmujące się budowaniem systemów E-commerce, dokładają wszelkich starań, by uczynić serwisy sprzedażowe jak najbardziej przyjaznymi klientom. Wyposażają je w rozwiązania z zakresu WebUsability, dostosowując poszczególne funkcje do oczekiwań i możliwości potencjalnych użytkowników. Dzięki rozwiązaniom e-commerce sprzedawcy mogą w łatwy sposób dotrzeć do klientów, a przez cały okres prowadzenia transakcji utrzymywać z nimi bezpośredni kontakt.

            Magią zakupów w Siei oczarowanych jest coraz więcej użytkowników Internetu. Być może w przyszłości będzie to jedyna rozsądna i przynosząca korzyści droga handlowa.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij