0
głosów
- +

Nowe trendy plakatu

Autor:

Aktualizacja: 07.07.2010


Kategoria: Kultura i Sztuka / Grafika i Animacja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1862 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Pamięta ktoś, całkiem nowy teledysk Animal Collective (do „My Girls"), gdy postury członków zespołu (bardziej przypominające plamy), grają w otoczeniu psychodelicznego tła, wokół fruwających cętek? Tak? To nie musicie czytać dalej, bo zobaczyliście esencję stylu druk plakatów roku 2010.


 Współcześnie rysuje się plakaty niezwykle barwne i głębokie - kroczące po niepokojącej granicy minimalizmu i eksplozji barw. Najważniejsze jednak, by kolory były unikatowe, jak choćby w słynnej reklamie Orange (nie pada nazwa firmy, ale widać, że to reklama Orange - czysta rewelacja)
Nieznacznie inaczej sprawa wygląda w plakatach filmowych gdyż ułożone są w jakby minimalizmie. Druk plakatów filmowych (jednak nie z glównego nurtu, gdzie centralną postacią jest bohater wraca do korzeni. Marginalizuje się rolę gwiazd, a esencją jest tło - wyraźne barwy, zacieminiany obraz i człowiek gdzieś pośrodku. Szczególnie łatwo to dostrzec w dwóch klimatycznych plakatach do filmów Inception oraz Lovers Vanished. Wśród koncernów niedbających o trendydruku plakatów, ostało się niewielu potrafiących robić rzeczy dobre. Zdecydowanie tym koncernem jest Disney, którego poster do Toy Story 3, pełen przepychu, robi ogromne wrażenie.
Szkoda, że w Polsce, genialni designerzy nie dostają szansy na stworzenie plakatu, zostają tylko amatorzy, potrafiący zepsuć dwa niemal wybitne plakaty do filmów - Poważny Człowiek i Whatever works, czyli (o zgrozo!!) Co nas kręci, co nas podnieca. Oryginały minimalistyczne, tło albo szare, albo białe i bohater. Dzięki temu plakaty sugerowały tematykę filmów. Tymczasem w Polsce - rzucające po oczach żółte kwadraciaki, czy nawet zamazanie istoty plakatu (porównajcie sobie plakaty filmu Whatever works)! trochę nadziei daje produkcja ulotek, które przestały być rekonstrukcją plakatu z patetycznym opisem w stylu One man...

Lista Tagów: Wizytówka, Ulotka, druk, plakatów

Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij