Aby wejść na rynek firm nagłośnieniowych i móc coś na nim zdziałać musimy odpowiednie się przygotować. To kto otrzyma więcej zleceń i więcej zarobi zależy głównie od tego jak dobrze "uzbroi się" w sprzęt i jakie ceny będzie mógł zaproponować swojemu zleceniodawcy. Od czego więc zacząć ?

Data dodania: 2010-06-30

Wyświetleń: 2317

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Po pierwsze : trzeba mieć cel

Jako nowy gracz na rynku musimy się nastawić na próbę zajęcia kawałka jakiegoś segmentu rynku. Jak łatwo się domyśleć to gdzie będziemy mierzyć zależy od tego jak zasobny jest nasz portfel. Możemy celować albo w imprezy na których wymagane jest profesjonalne nagłośnienie estradowe albo takie gdzie wymagane jest jakiekolwiek nagłośnienie. Ważne jest to aby zastanowić się nad tym gdzie chcemy zacząć zanim przejdziemy do wyboru sprzętu. Możliwy jest oczywiście upgrade naszego sprzętu z czasem i progresywne przesuwanie się z jednego segmentu do drugiego. 

Zanim rozpoczniemy szukanie zleceń naeży zdać sobie sprawę z dwóch ważnych kwestii : 

-Zobowiązując się do zapewnienia obsługi na danej imprezie musimy sprostać wymaganiom gwiazdy. Każdy artysta posiada coś takiego jak "raider techniczny", który zawiera jego wymagania techniczne odnośnie nagłośnienia, oświetlenia, sceny zaplecza i innych spraw. 

-Akceptuje się pewne odstępstwa od raiderów ale tylko i wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z akustykiem zespołu. 

Teraz należy przeanalizować czy będziemy działali na rynku lokalnym czy ogólnokrajowym ? Jeśli na rynku lokalny warto przyjrzeć się imprezom w naszej okolicy : kto na nich występuje, czy obstawia je jakaś konkretna firma ? czy będziemy mogli ją przebić i jak to zrobić ? Jakim nagłośnieniem dysponuje konkurencja ? Warto pamiętać o podstawowym prawie rynku : żeby odebrać komuś klientów musimy zaoferować produkt albo lepszy albo tańszy. Trzeba też pamiętać o tym, że istnieje sfera relacji personalnych, która również nie jest bez znaczenia w kwestii wyboru danego dostawcy usługi. Na podstawie tak przeprowadzonej analizy powinniśmy być już w stanie określić to na próbę zajęcia jakiego segmentu branży nagłośnieniowej wystarczy nam sił i możliwości. Czas w takim razie wybrać narzędzia pracy

Po drugie : wybieramy narzędzia realizacji naszego celu

Rozpatrzymy tą sprawę dwutorowo. Powiemy o wariancie tanim - kupno taniego lub konstrukcja własnego nagłośnienia - oraz wariancie jakościowym - kupujemy profesjonalne nagłośnienie estradowe, o rozpoznawalnej marce.

Jako sprzęt tani rozumiemy tutaj sprzęt, który raczej nie znajdzie się w raiderach. Jednak pozwoli nam na zamknięcie się we względnie nie dużej kwocie ( około 20 tysiącach złotych za nagłośnienie ). W przypadku konstrukcji własnego systemu będziemy musieli poświęcić znacznie więcej pracy i zaangażowania ale za to efekt może być lepszy. Jeśli nie znamy się za bardzo na zagadnieniach technicznych możemy oszczędzić sobie naukę i wykorzystać, któreś z dostępnych w internecie schematów. Następnie wybieramy głośniki estradowe, które chcemy do nich zamontować i mamy gotowy system. W tym przypadku mamy pewność, że zamontowaliśmy profesjonalne głośniki czego nie można powiedzieć o wariancie kupna sprzętu taniego. Tak skompletowane nagłośnienie może nam posłużyć do nagłośnienia festynu, małych koncertów czy imprez okolicznościowych. 

Jeśli postanowimy, że jednak marzy się nam trochę wyższa półka imprez będziemy musli wybrać spośród dostępnych na rynku marek sprzętu nagłośnieniowego. Tutaj rozrzut cenowy jest ogromny i może się wahać w granicach od 100 tysięcy za mały system do kilku milionów za zestaw dużego formatu. W tej cenie możemy jednak oczekiwać wysokiej jakości dźwięku. Będziemy mogli również próbować pozyskać zlecenia, które będą lepiej płatne. Często też producenci wyższej jakości systemów gwarantują znaczne wsparcie szczególnie na początku działalności. 

Do tego dochodzi jeszcze dobór elektroniki. Bardzo ważne dla pracy systemu nagłośnieniowegowzmacniacze. Profesjonalne wzmacniacze estradowe mogą kosztować bardzo dużo. W przypadku kupna systemów renomowanych, spotkamy się z urządzeniami dedykowanymi do nich i tutaj raczej powinno się wybierać rozwiązania sugerowane przez producenta. Natomiast w przypadku sprzętu własnej konstrukcji bądź kupna taniego, możemy poszukać tutaj pewnych oszczędności. Należy jednak pamiętać o odpowiednim dopasowaniu ich parametrów do posiadanych kolumn.

Wybierając konkretne modele pamiętaj co chcesz osiągnąć i gdzie trafić ze swoimi usługami.

Jeśli porównujesz ze sobą dwa ( lub więcej ) systemy zawsze proś o towarzystwo kogoś kto się na tym zna i słuchaj ich jednocześnie w tych samych warunkach. 

Szukaj w internecie opinii ale nigdy na ich podstawie nie podejmuj decyzji ( nie wiesz przecież kto je pisał. )

Licencja: Creative Commons
2 Ocena