2
głosów
- +

Woda to życie

Autor:

Aktualizacja: 17.08.2007


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Odżywianie


Artykuł
  • 2 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 5564 razy czytane
  • 13 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Czy wiesz jaki wpływ ma na Ciebie woda jaką pijesz? Czy wiesz, że 80% chorób ma związek ze złą jakością wody i nie dotyczy to tylko brudnej wody, ale również tej butelkowanej, ubogiej w związki mineralne? Ciekawnik.pl - warto o tym wiedzieć!


Fakty na temat wody i jej spożycia:

1. brak odpowiedniej ilości wody jest najważniejszą przyczyną Twojego zmęczenia i bólu głowy;
2. picie ponad 1 litra wody dziennie zmniejsza ryzyko powstania raka okrężnicy oraz pęcherza o około 50%, a o 79% ryzyko powstania raka piersi;
3. picie ponad 1,5 litra wody dziennie zmniejsza ból (np. głowy, brzucha) w 80% przypadkach;
4. woda stanowi 60-70% masy ludzkiego ciała;
5. woda umożliwia poprawne funkcjonowanie ponad 50 miliardów komórek naszego ciała;
6. 75% społeczeństwa USA jest chronicznie odwodniona (w Polsce nie prowadzono podobnych badań, ale możemy sobie wyobrazić ich wynik);
7. czując pragnienie już jesteś odwodniony;
8. nawet niewielkie odwodnienie sprawia, że nasz metabolizm zwalnia o 3%;
9. już 2% odwodnienie sprawia, że mamy problem z koncentracją i pamięcią;
10. pozbawienie organizmu wody na okres 48 godzin wystarczy, aby zagrozić żywotnym jego funkcjom;
11. tylko 1% światowych zasobów wody jest zdatny do spożycia (wody słodkie bez uwzględnienia lodowców);
12. woda ułatwia trawienie, orzeźwia, chłodzi, oczyszcza oraz wzmaga apetyt;
13. 80% chorób ma związek ze złą jakością wody i nie dotyczy to tylko brudnej wody ale również tej butelkowanej ubogiej w związki mineralne (Badania Światowej Organizacji Zdrowia);
14. woda ma 0 kcal.


Wskazówki:

1. zawsze noś ze sobą butelkę wody mineralnej;


2. pij co najmniej 1,5 - 2 litrów (nie)gazowanej wody mineralnej dziennie. Pamiętaj, że 80% chorób ma związek z tym, jaką wodę pijesz;
3. to, czy jest to woda gazowana, czy też niegazowana, nie ma większego znaczenia dla naszego zdrowia poza tym, że w przypadku wody gazowanej zawarty w niej dwutlenek węgla ma działanie bakteriostatyczne i jest bardziej orzeźwiająca.
4. wybieraj wodę, która najbardziej Ci smakuje, ale koniecznie bierz pod uwagę to, co widnieje na jej etykiecie. Pamiętaj, że woda pozbawiona składników mineralnych nie ma pozytywnego wpływu na Twoje zdrowie. Sięgaj zatem po tę wodę, która ma dużo składników mineralnych (ponad 1000 mg na litr), w tym wapnia (>150 mg), magnezu (>50 mg) i wodorowęglanów (HCO3>550 mg). Wapń wzmacnia kości, magnez m.in. poprawia koncentrację i zapobiega chorobom serca, a wodorowęglany regulują trawienie. Taka woda, bogata w składniki mineralne, jest dobra dla wszystkich, również dla sportowców i kobiet w ciąży;
5. unikaj wody smakowej, gdyż zawiera ona niekorzystne dla zdrowia substancje słodzące (jest jednak zdecydowanie lepsza niż napoje gazowane typu cola);
6. przed sięgnięciem po wody lecznicze skonsultuj się z lekarzem, posiadają one bowiem nawet kilkadziesiąt razy większe stężenie składników mineralnych niż rekomendowane dla większości wody mineralne, a co za dużo, to niezdrowo.

Sebastian Karwala ciekawnik.pl - warto wiedzieć! [ciekawnik.pl to platforma, której celem jest budowanie natchnionego i bardziej świadomego społeczeństwa wiedzy.]

Podobał Ci się artykuł?
2
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij