1
głosów
- +

Transmisje online a promocja wydarzeń biznesowych

Autor:

Aktualizacja: 18.06.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Reklama i Promocja


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1380 razy czytane
  • 5 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Bardzo skutecznym, bo i atrakcyjnym, sposobem na zwiększenie grona odbiorców wydarzenia oraz doskonałą okazją do działań promocyjnych na rzecz organizatora i sponsorów jest transmisja internetowa. 


Odpowiednio zorganizowana, wsparta kampanią promocyjną patronów medialnych, przynieść może wymierne korzyści nie tylko w postaci większej liczby odbiorców wydarzenia, ale przede wszystkim, kształtowania nowoczesnego wizerunku firm partycypujących w jego organizacji.

Kompleksowe wykorzystanie transmisji online pozwala skuteczniej dotrzeć do otoczenia biznesowego, umożliwia aktywniejsze prowadzenie komunikacji wewnętrznej, opartej o zasadę informacji zwrotnych, w końcu poszerza możliwości rozwoju i kształcenia pracowników, obniżając przy tym koszty tych działań.

Nic więc dziwnego, że tego typu transmisje zyskują sobie coraz większe zainteresowanie.  Z tego typu formy promocji skorzystał również II Międzynarodowy Kongres Shopper Marketingu, będący najważniejszym wydarzeniem w kalendarzu POPAI Poland – międzynarodowego stowarzyszenia non profit, będący globalną organizacją dedykowaną branży marketingu handlowego (marketing at-retail), dysponującą 20 światowymi niezależnymi oddziałami i siedzibą w Waszyngtonie DC. POPAI wypracowuje obowiązujące, światowe standardy dotyczące trade marketingu, prowadzi projekty badawcze i edukacyjne. Jest organizatorem najważniejszych na świecie konkursów na najlepsze rozwiązania promocyjne w miejscu sprzedaży, nazywane “Oskarami P.O.S.”. Polski oddział POPAI powstał w listopadzie 2007r.

Dostęp do powierzchni showroomowej i wystawy był otwarty, ale wyłącznie dla zarejestrowanych i zaproszonych przedstawicieli firm.

Kolejnym przykładem niech będzie rzeszowski Kongres Public Relations, gdzie organizatorzy uruchomili online platformę wideo. Umożliwiła ona udział w wybranych wykładach specjalistom PR, którzy nie mogli osobiście uczestniczyć w konferencji. Po zakończeniu Kongresu zarchiwizowane seminaria mają zostać udostępnione internautom w postaci oddzielnych transmisji poszczególnych wykładów. Zgłoszenie zainteresowania zdalnym uczestnictwem w Kongresie PR wymagało wypełnienia formularza rejestracyjnego z wybraniem wykładów oraz pozostawienie danych kontaktowych. Przed każdym seminarium system wysyłał link umożliwiający dostęp do transmisji, a w przypadku pozostawienia w formularzu rejestracyjnym numeru telefonu komórkowego – również wiadomość tekstową SMS z przypomnieniem o rozpoczynającej się transmisji i przywołaniem do komputera.

- W tym roku zdecydowaliśmy, że będziemy transmitować Kongres w internecie w postaci oddzielnych transmisji poszczególnych wykładów. Takie rozwiązanie skupi uwagę na konkretnej tematyce, lektorach i seminariach oraz ułatwi zdalne uczestnictwo w konferencji – mówi dr Dariusz Tworzydło, pomysłodawca Kongresu. - Liczymy na to, że taka forma spotka się z dużym zainteresowaniem również ze strony studentów – dodaje.

Z kolei, 28 kwietnia 2010 roku o godz.15:00 odbyła się transmisja online z II Kongresu Dyrektorów Finansowych, w trakcie którego podczas uroczystej gali, poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu na Dyrektora Finansowego Roku 2009.

Zorganizowany, z inicjatywy Euler Hermes, ACCA oraz magazynu Forbes,  Kongres Dyrektorów Finansowych jest przedsięwzięciem niekomercyjnym, którego głównym celem jest stworzenie platformy wymiany doświadczeń i dyskusji merytorycznej dla osób profesjonalnie zajmujących się finansami przedsiębiorstw.

Ideą konkursu jest wybór najlepszych dyrektorów wyróżniających się profesjonalizmem, etyką oraz skutecznością w działaniu przy zmiennych warunkach gospodarczych.

Wyboru Dyrektora Finansowego Roku 2009 dokonała kapituła niezależnych ekspertów – osób zaufania publicznego oraz aktywnych zawodowo finansistów. Kapituła wyłoniła laureatów na podstawie nadesłanych ankiet oraz zebranych informacji o nich samych i o firmach, w których pracują. Dotychczas tytuł Dyrektora Finansowego Roku otrzymali: Adam Pieniacki z York International, Karen Burgess z TVN, Krzysztof Zoła z Złomrex oraz Tadeusz Kozaczyński z Trakcja Polska.

Kapituła jubileuszowej piątej edycji konkursu Dyrektor Finansowy Roku, przyznała główny laur i tytuł Dyrektora Finansowego Roku 2009 Mariuszowi Machajewskiemu, Wiceprezesowi Zarządu i Dyrektorowi ds. Ekonomiczno-Finansowych Grupy Lotos SA.

Nad konkursem patronat mediany sprawowały redakcje: Bankier.pl, Builder, Controling i Rachunkowość Zarządcza, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Bankowa, Gazeta MSP, KarierawFinansach.pl, Newsweek, Nowy Przemysł, onet.pl, PRnews.pl, Serwis FK, TOK FM, TV Biznes oraz wnp.pl.

Zapis z transmisji zrealizowanej przez TVIP dla Onet.tv, który ze swojej strony również zapewnił promocję, jest już dostępny na: www.dyrektorfinansowyroku.tvip.pl.  Transmisję z Kongresu Dyrektorów obejrzało 1200 osób z unikalnych użytkowników, a zapis dostępny na stronie cieszy się nie słabnącym powodzeniem do dzisiaj.

Dlaczego organizator zdecydował się na takie rozwiązanie? Chcieliśmy dotrzeć do jak największej liczy odbiorców – szczególnie, że projekt cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem, a nie wszyscy mogli w nim uczestniczyć – odległość, brak wolnych miejsc. Dodatkowo nasz projekt z roku na rok się rozwija i chcieliśmy “pójść z duchem czasu” i rozwoju nowych technologii. Taki zabieg zdaje się być w tych czasach niezbędny – mówi Katarzyna Kowalczyk, kierownik projektu Euler Hermes.

Dlaczego warto wykorzystywać dziś tego typu rozwiązania? Odpowiedź  zdaje się być oczywista. Organizując  wydarzenie nie musimy liczyć się z ograniczeniami logistycznymi. Gro naszych gości może być z nami wirtualnie i – co bardzo istotne – nie muszą oni być wytrawnymi znawcami komputerów, aby skorzystać z transmisji online.  Wystarczy wpisać odpowiedni adres WWW i transmisję można już oglądać za pomocą dowolnej przeglądarki. Nie musimy martwić się także o to, że ktoś z naszych wirtualnych gości dysponuje zbyt wolnym łączem, co uniemożliwi mu uczestnictwo w konferencji online.

Transmisja online jest więc niewątpliwie rewolucyjnym narzędziem marketingowym i public relations, a możliwość archiwizacji i późniejszego udostępnienia materiałów poszerza wachlarz możliwości związanych z promocją danego wydarzenia.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij