Każdy właściciel sklepu zastanawia się nad tym jak może podnieść sprzedaż. Aby osiągnąć ten cel, należałoby zastanowić się nad tym co się dzieje z „silą nabywczą" na terenie naszego obiektu.

Data dodania: 2010-06-18

Wyświetleń: 2006

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Otóż klient przede wszystkim patrzy... Od chwili, gdy przekroczy bramki wejściowe marketu, zaczyna uważnie obserwować swoje otoczenie. W jakim celu? To oczywiste - szuka czegoś, co mu się spodoba, co zwróci jego uwagę już od pierwszej chwili.

Jeśli zdamy sobie z tego sprawę, oczywista okazuje się rola, jaką pełni wyposażenie sklepu. Jego funkcją jest nie tyle przechowywanie towarów, co ich odpowiednie wyeksponowanie. Dobrze dobrane półki sklepowe to takie, na których rzeczy wyglądają atrakcyjnie. To nie są regały magazynowe pełniące jedynie funkcję przechowalni asortymentu, jak mogłoby się niektórym wydawać.

Dobrze dobrane meble do sklepu mogą się więc okazać podstawą naszego sukcesu. Nie powinno nas to dziwić. Przez chwilę spróbujmy wejść w głowę klienta (w końcu sami nim często bywamy!). Czy nieładne wnętrze z nie pasującym wyposażeniem zachęca nas do robienia zakupów? Raczej nie. Z takich miejsc szybko uciekamy. Szukamy zaś lokali, gdzie jest ładnie i przyjemnie. Otoczenie wpływa na naszą postawę wobec towaru. W atrakcyjnym wizualnie sklepie jesteśmy skłonni więcej wydawać.

Tak więc pamiętajmy, że nawet regały sklepowe mają ogromne znaczenie dla naszego sukcesu. To nie tylko prosty mebel, który musi być w naszym markecie. To nasza wizytówka i rzecz wabiąca wzrok klienta. To właśnie to może przesądzić o naszym sukcesie... bądź jego braku. Pamiętajmy o tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena