2
głosów
- +

Ładny sklep internetowy już nie wystarczy

Autor:

Aktualizacja: 05.06.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 2 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1851 razy czytane
  • 4 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw zaczyna sprzedaż przez Internet. Sprzedają nie tylko hurtownicy ale i producenci, tworząc sklepy internetowe ze strefą detaliczną oraz panelem hurtowym. Ale czy to wystarczy?


Czy wystarczy, że zrobią ładny graficznie sklep internetowy i wydadzą pieniądze na jego reklamę, żeby uzyskać satysfakcjonującą sprzedaż? Niestety już nie. Teraz e-klient jest na tyle wymagający, że nie wystarczy mu zwykły e-sklep. E -klient teraz chce łatwego w obsłudze, funkcjonalnego sklepu w którym bez problemu będzie mógł kupować swoje ulubione produkty i nie będzie musiał się głowić kilka minut jakie są koszty wysyłki.  Co się stanie, jeżeli nie znajdzie potrzebnych mu informacji? Po prostu pójdzie do konkurencji i już prawdopodobnie do nas nie wróci.

Strona główna naszego e-sklepu

75% użytkowników twierdzi, że ocenia wiarygodność firmy na podstawie witryny internetowej. Potencjalny Klient już po pierwszej minucie spędzonej na stronie WWW, podejmuje decyzję czy dalej z niej korzystać, czy z niej wyjść. 40 do 60% osób wychodzi z serwisu po obejrzeniu tylko strony głównej, nie sprawdzając co jeszcze firma ma do zaoferowania.  Dlaczego tak się dzieje? Największy błąd popełniany przez e-sklepy to brak opisów co oferujemy. Wydaje się niemożliwe ale jednak. Zadbajmy o to, żeby na stronie głównej obok nazwy naszej firmy był krótki komunikat o naszej działalności. Na przykład: Sklep X - sprzedaż zabawek dziecięcych, Sklep Y - pyszna karma dla Twojego zwierzaka, Sklep Z - hurtowa sprzedaż książek, itd. Jeżeli w nazwie firmy jest skrót, to rozwińmy go. Nie każdy odwiedzający wie co oznacza np. XYZ. Napiszmy więc XYZ  - plus krótki opis działalności.  Czyż „XYZ - hurtownia krzeseł" nie daje nam lepszego obrazu o tym co możemy kupić w tym sklepie? Na stronie głównej warto również umieścić klika zdjęć naszych produktów ale koniecznie z podpisem i ceną. Takie działanie również pomoże zidentyfikować działalność firmy. Jeżeli użytkownik zobaczy nagłówek Sklep X - białe bluzeczki dla dzieci i jednocześnie kilka zdjęć tych bluzeczek z ich ceną, nie będzie miał żadnych wątpliwości. Niby proste czynności a tak bardzo zaniedbywane przez sklepy. Wdrożenie ich na pewno zaowocuje większą liczbą odwiedzin.

Zadbajmy o widoczne z każdego miejsca w sklepie informacje o kosztach i formach wysyłki

Koszty wysyłki to jedna z pierwszych rzeczy na którą patrzy potencjalny Klient. Zadbajmy o to, żeby były zawsze widoczne i dostępne dla użytkownika. Można je umieścić w górnym lub bocznym menu ale zawsze warto powtórzyć je w stopce sklepu oraz koniecznie w koszyku. Razem z kosztami przesyłki powinna być informacja jakie formy zapłaty oferuje sklep oraz jaki jest okres oczekiwania na przesyłkę.

Umieśćmy  informację jak można kupować produkty

Jeżeli w sklepie można również zamówić przez telefon, informujmy o tym odwiedzających. Wiele osób ma wciąż obawy przed kupowaniem przez Internet, jeżeli damy im możliwość złożenia zamówienia telefonicznie, możemy na tym naprawdę dużo zyskać. Numer telefonu powinien być widoczny zawsze i wszędzie. Bardzo ważne jest, żeby umieścić taką informację również w koszyku zakupów. Dlaczego? Bardzo proste - jest to rezerwowe wezwanie do akcji, czyli rodzaj koła ratunkowego dla użytkowników. Jeżeli ktoś jeszcze nie jest pewny w 100% lub boi się kliknąć „Do kasy" bo boi się co będzie dalej, będzie miał od razu podany numer telefonu. To działa na zasadzie „Boisz się, masz wątpliwości, zadzwoń do nas, rozwiejemy je i pomożemy Ci dokonać zakupu". Warto więc pamiętać o rezerwowym wezwaniu do akcji umieszczonym w koszyku. Pamiętajmy jednak, że przycisk „Do kasy" zawsze powinien być bardziej wyeksponowany i większy  jako priorytetowy, natomiast rezerwowe wezwanie do akcji powinno być mniej wyeksponowane oraz mniejsze od głównych przycisków akcji.

Przyciski akcji w e-sklepie

Przede wszystkim pamiętajmy, żeby przyciski „Dodaj do koszyka" czy „Dodaj do schowka" umieszczać wysoko na stronie. Muszą one być zawsze widoczne na ekranie bez przewijania strony. Jeżeli jednak nasz opis produktu jest bardzo długi to koniecznie! umieśćmy komunikaty „Dodaj do koszyka" / „Dodaj do schowka" na górze i na dole opisu produktu.  Muszą to być w miarę duże, wyróżniające się przyciski. Drugą bardzo ważną sprawą są  etykiety na naszych przyciskach. Zadbajmy o to, żeby były czytelne i jasne. Ciekawostką jest np. że fraza „Kup teraz"  jest często źródłem pewnego niepokoju wśród użytkowników ponieważ może ona sugerować, że po jej kliknięciu od razu zostaną potrącone pieniądze z ich konta. Unikajmy również podlinkowania frazy „Kliknij tutaj" - o wiele lepiej zadziała podlinkowanie konkretnego tekstu typu „Zamów darmowy biuletyn", „Pobierz folder reklamowy", itd. Pamiętajmy również, że użytkownicy są przyzwyczajeni do słowa „Koszyk" i nie trzeba wymyślać innych fikuśnych nazw dla tego narzędzia.

Zadbajmy więc o te klika szczegółów za zakresu funkcjonalności stron internetowych a liczba osób kupujących w sklepie powinna znacznie wzrosnąć. Ułatwiajmy naszym potencjalnym Klientom zakupy budując tym samym przewagę konkurencyjną.


Podobał Ci się artykuł?
2
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij